W chińskiej stoczni Shanhaiguan Shipbuilding Industry odbyło się wodowanie masowca Polsteam Okra. Jest to piąta jednostka z zamówionej przez PŻM serii dwunastu statków, które mają na celu zwiększenie efektywności operacyjnej armatora na międzynarodowych rynkach transportowych.
– Polsteam Okra to jednostka o nośności 37 tysięcy ton, która została zaprojektowana jako jeziorowiec, co oznacza, że jest przystosowana do żeglugi po Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Wprowadzenie tej jednostki do floty ma na celu m.in. zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na transport morski w tym regionie (…) To piąta jednostka z serii dwunastu zamówionych przez PŻM. Nowe jednostki umożliwią przewoźnikowi obsługę bardziej wymagających tras – mówi Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Polskiej Żeglugi Morskiej
Wodowanie Polsteam Okra wpisuje się w globalne trendy związane z rozwojem zrównoważonego transportu morskiego. Polska Żegluga Morska, poprzez inwestycje w nowoczesne jednostki, stara się nie tylko umocnić swoją pozycję na rynku, ale także przyczynić się do zrównoważonego rozwoju branży transportowej. Nowoczesne jednostki są kluczowe dla spełnienia wymogów ekologicznych oraz zwiększenia efektywności operacyjnej.
Statek będzie pływał pod banderą Portugalii (Madera), co jest częścią strategii PŻM dążącej do rejestracji części floty pod flagami krajów Unii Europejskiej. Taki ruch może przynieść armatorowi korzyści w zakresie podatków i regulacji związanych z transportem morskim.
Odbiór gotowej jednostki zaplanowany jest na 16 stycznia 2025 roku. Statek, podobnie jak inne jeziorowe we flocie, nosi nazwę polskiego jeziora – tym razem to Jezioro Okra na Pojezierzu Drawskim.
Fot.: PŻM