Polski Portal Morski
Aktualności Inne Stocznie Ważne

Polska stocznia buduje największy, elektryczny katamaran na świecie

Polska stocznia w Gdańsku osiągnęła nowy kamień milowy w branży jachtowej, kończąc proces infuzji kompozytowego kadłuba Sunreef 43M Eco. To 43-metrowe ekologiczne cudo, które jest największym katamaranem elektrycznym na świecie, stanowi przełomowy projekt w technologii budowy jachtów.

Kadłub Sunreef 43M Eco o imponujących rozmiarach – 43 metry długości i 15,4 metra szerokości – jest wykonany z innowacyjnego rdzenia piankowego. Jak wyjaśniają przedstawiciele stoczni, ta specjalna konstrukcja pomaga „minimalizować wagę przy jednoczesnej maksymalizacji osiągów”. Całkowita powierzchnia kompozytowa kadłuba wynosi 1700 m², co czyni go największym projektem tego rodzaju na świecie. Planowane odformowanie kadłuba ma się zakończyć jeszcze w tym roku.

To nie tylko największy kadłub w jednorazowej infuzji, ale też niezwykle zaawansowany ekologicznie. Na jachcie znajdzie się aż 250 m² paneli słonecznych, z czego 120 m² będzie zintegrowanych bezpośrednio na kadłubie. Połączenie tej technologii z napędem elektrycznym pozwala na nowo zdefiniować doświadczenie rejsu, czyniąc go „czystszym, bardziej odpowiedzialnym i energooszczędnym”.

Prezes i założyciel Sunreef Yachts, Francis Lapp, wyraził dumę z postępów w budowie.

– Osiągnęliśmy ważny etap budowy prawdziwie przełomowego jachtu. Skala projektu infuzji kadłuba jest wyjątkowa w branży i podkreśla naszą pionierską rolę w kształtowaniu przyszłości energooszczędnego jachtingu.

Oprócz fotowoltaiki jacht będzie wyposażony w system hydrogeneratorów, który dostarczy stały dopływ energii podczas żeglugi. Dzięki temu Sunreef 43M Eco może żeglować bez emisji spalin. Bateria ze stałym elektrolitem o pojemności 1 MWh zapewni nieprzerwany dostęp do energii, zwiększając zasięg jednostki.

Sunreef 43M Eco, oferujący komfortowe zakwaterowanie dla 12 gości, łączy luksus z ekologią.

Najważniejsze cechy Sunreef 43M Eco

  • Nieemisyjna i ultra-cicha praca
  • W pełni autonomiczny
  • Generowanie energii pod żaglami
  • Apartament właściciela na całej długości jachtu
  • Ogromny schowek na zabawki wodne

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech jachtu będzie jego kokpit rufowy, oferujący komfortową przestrzeń do wypoczynku i spożywania posiłków na świeżym powietrzu, z bezpośrednim dostępem do rozległej platformy typu beach club.

Po opuszczeniu platformy rufowej i otwarciu dwóch rozkładanych platform bocznych, goście mogą korzystać z unikalnej przestrzeni do wypoczynku i uprawiania sportów wodnych.

Dzięki platformie beach club, jacht oferuje dostęp do siłowni z widokiem na ocean oraz pomieszczenia ze sprzętem do nurkowania. Garaż pod kokpitem rufowym pomieści dwa duże skutery wodne, stację tankowania oraz system wodowania, co czyni Sunreef 43M idealnym wyborem dla miłośników sportów wodnych.

zdjęcia: Sunreef Gdańsk

Zobacz podobne

Gaz-System: rusza kolejny etap prac ws. budowy Nordycko-Bałtyckiego Korytarza Wodorowego

BS

Pustynie tlenowe w Bałtyku – eksperci ostrzegają

PL

Czy m/s Jantar powróci do rodzinnego Elbląga?

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie