Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie Ważne

Imponujące inwestycje w PGZ Stoczni Wojennej. Nowe hale już gotowe

PGZ Stocznia Wojenna zakończyła realizację jednej z największych inwestycji w swojej ponad 100-letniej historii. Dwie nowoczesne hale – produkcyjna i kadłubowa – o spektakularnych wymiarach i zaawansowanej technologii, są już gotowe do użytku.

Najbardziej imponująca jest Hala Kadłubowa, w której powstają kadłuby trzech nowoczesnych fregat dla Marynarki Wojennej RP w ramach Programu Miecznik. Budynek ma wysokość 43 metrów, a wliczając urządzenia wentylacyjne na dachu, sięga aż 46 metrów. Gigantyczne bramy hali osiągają podobne rozmiary – 43 metry wysokości i 34 metry szerokości, a główna z nich waży aż 34 tony. Dodatkowo suwnice zainstalowane wewnątrz mogą podnieść ładunki o masie do 100 ton. Dzięki tym parametrom hala stała się najwyższym tego typu obiektem w Polsce i jednym z największych w Europie.

Budowa wymagała wykorzystania specjalistycznego sprzętu, w tym czterech zaledwie sześciu dostępnych w Polsce podnośników o wysokości 58 metrów. To pokazuje skalę przedsięwzięcia, którego realizacja usprawniła funkcjonowanie stoczni na niespotykaną dotąd skalę.

Drugim strategicznym obiektem jest Hala Produkcyjna, zajmująca powierzchnię blisko 5 tys. m². Obiekt ten skupia wszystkie stoczniowe wydziały wyposażeniowe oraz nowoczesny, czterokondygnacyjny budynek biurowy. Dzięki inwestycji pracownicy zyskali komfortowe warunki pracy, a zainstalowane urządzenia wprowadziły nowe możliwości technologiczne w procesach produkcyjnych.

W ramach projektu rozbudowano również nabrzeże, a także zmodernizowano infrastrukturę techniczną, drogi wewnętrzne i parkingi. Łączny koszt inwestycji wyniósł ponad 300 milionów złotych, a za realizację odpowiadało konsorcjum firm NDI S.A., NDI SOPOT S.A. oraz Pekabex BET.

Nowe obiekty nie tylko zwiększają potencjał produkcyjny PGZ Stoczni Wojennej, ale także wzmacniają jej pozycję w europejskim przemyśle stoczniowym.

źródło / fot. Grupa NDI

Zobacz podobne

Gaz-System: rusza kolejny etap prac ws. budowy Nordycko-Bałtyckiego Korytarza Wodorowego

BS

Pustynie tlenowe w Bałtyku – eksperci ostrzegają

PL

Czy m/s Jantar powróci do rodzinnego Elbląga?

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie