Polski Portal Morski
Aktualności Historia

Muzeum II Wojny Światowej podpisało porozumienie o partnerstwie z PŻB

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku podpisało porozumienie o partnerstwie z Polską Żeglugą Bałtycką S.A, operatorem marki Polferries. Cieszę się, że jako polska instytucja kultury możemy razem działać na rzecz upowszechniania informacji o przeszłości naszego kraju – mówił w czwartek dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku prof. Grzegorz Berendt.

Uroczyste podpisanie listu intencyjnego rozpoczynającego współpracę pomiędzy Polską Żeglugą Bałtycką S.A., a Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku odbyło się w czwartek na pokładzie promu Nova Star, zacumowanym przy terminalu promowym Westerplatte.

„Nasza firma jako jedyna łączy rejon stolicy Szwecji z Trójmiastem. Na naszych promach ruch odbywa się codziennie. Mamy na tej linii dwa promy. Rozpoczynamy projekt, w trakcie którego będziemy również promować Muzeum II Wojny Światowej poprzez nasze kampanie reklamowe na terenie Skandynawii, organizować większy ruch turystyczny skierowany również na te tereny. Łączy nas lokalizacja, bowiem pływamy z Westerplatte, rejonu który jest częścią muzeum” – powiedział dyrektor pionu rozwoju biznesu w Polskiej Żegludze Bałtyckiej S.A. Andrzej Kałwa.

Dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku prof. Grzegorz Berendt przypomniał, że od kwietnia 2017 roku Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 roku jest oddziałem Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.

„To sprawia, że jako instytucja kultury bardzo nam zależy na tym, aby w różnych wymiarach działać na terenie Westerplatte. Cieszę się ogromnie, że jako polska instytucja kultury możemy razem działać na rzecz upowszechniania informacji o przeszłości naszego kraju, o naszych doświadczeniach społecznych i narodowych, tak aby ta informacja docierała do naszych sąsiadów z basenu Morza Bałtyckiego” – podkreślił.

Rzecznik prasowy PŻB Polferries Michał Arciszewski powiedział PAP, że podpisane w czwartek porozumienie ma przede wszystkim aspekt społeczny.

„Zależy nam na tym, aby upowszechniać polską historię, upowszechniać to co na Westerplatte wydarzyło się w 1939 roku. Istotnym elementem z punktu widzenia naszych pasażerów może być to, że po podróży z nami, jeżeli zachowają oni kartę pokładową, przez miesiąc od odbycia rejsu będą mogli skorzystać z zakupu biletu normalnego do muzeum, w cenie biletu ulgowego. Jest pewien ukłon, który ma przyczynić się do popularyzacji historii Polski i Muzeum II Wojny Światowej” – wskazał.

„W dalszej perspektywie mamy w planach organizację różnego rodzaju inicjatyw edukacyjnych i promujących naszą historię, ale także naszą ofertę. Jesteśmy także zainteresowani pogłębianiem tej współpracy i rozszerzaniem jej o inne podmioty” – dodał Michał Arciszewski.

Źródło PAP fot. http://www.mkidn.gov.pl

Zobacz podobne

31 lat temu u wybrzeży Hiszpanii zatonął drobnicowiec „Skoczów”

KM

Tunel Świnoujście. Montaż maszyny TBM już na końcowym etapie

AB

52 proc. polskich firm planuje wspierać rozwój morskiej energetyki wiatrowej

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie