Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Termin składania ofert na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni przesunięty do czerwca

Po raz kolejny przesunięto termin składania ofert na budowę Portu Zewnętrznego w Gdyni. Do etapu dialogu zaproszenie otrzymało czterech zainteresowanych – dwa konsorcja i dwie firmy. Oferty mogą składać do 14 czerwca. Wówczas dowiemy się, kto pozostanie na placu boju, bo – co ciekawe – o ten projekt toczy się gorąca rywalizacja.

Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego (ma powstać na wodzie). Projekt obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy „Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego”.

Umowa ma zostać zawarta na okres ok. 36 lat, w tym ok. 5 lat projektowania i budowy oraz ok. 31 lat na utrzymanie i operowanie terminalem kontenerowym (eksploatację infrastruktury). Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 r. Takie założenia przedstawiono w lipcu 2023 r., kiedy ogłoszono zaproszenie do składania ofert. Te miały wpłynąć w październiku ub. roku , potem mówiono o lutym 2024 r., ostatecznie ma być czerwiec.

Kiedy możemy spodziewać się wyboru partnera do tego projektu?”

  • Postępowanie przetargowe na wybór partnera prywatnego dla projektu Portu Zewnętrznego jest prowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego. Zaproszenie do składania ofert przekazano do uczestników postępowania w lipcu 2023 r. – z pierwotnym terminem składania ofert wyznaczonym na październik 2023 r. W wyniku wniosków uczestników postępowania wydłużono ten termin do lutego – a obecnie do 14 czerwca 2024 r. – poinformowało nas biuro prasowe Portu Gdynia.

Kto jest w gronie zainteresowanych? W lutym 2021 r. poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy:
konsorcjum Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS (z siedzibą w Paryżu) i Gdynia Terminal Holding SAS,
konsorcjum Hutchison Ports Poland i Port of Felixstowe Limited (Londyn),
firma Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o. z Krakowa,
firma International Container Terminal Services Inc. z siedzibą w Manili.

Źródło https://www.trojmiasto.pl fot. Port Gdynia

Zobacz podobne

23 lata w NATO

KM

Polskie porty zdały egzamin ws. przeładunku węgla

BS

Zachodniopomorskie/ Zamknięte jedno z morskich kąpielisk w Darłówku Wschodnim, przyczyną enterokoki

JJ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie