Polski Portal Morski
Aktualności

4,7 mln zł z budżetu państwa na projekt nowego mostu w Oławie

Rząd przeznaczył 4,75 mln zł na przygotowanie projektu niezbędnego do otrzymania pozwolenia na budowę nowego mostu w Oławie na rzekach Odra i Oława. Inwestycja rozpocznie się w 2024 roku. W mieście budowana będzie też obwodnica w ramach Programu 100 obwodnic.

Sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej Waldemar Buda w poniedziałek na konferencji prasowej w Oławie poinformował, że prawie 5 mln zł na opracowanie projektu to pieniądze z rezerwy krajowej, które pozwolą na przygotowanie odpowiedniej dokumentacji do końca 2023 roku.

„Inwestycja w Oławie to przykład dobrej współpracy rządu z samorządami, która przyczyni się do rozwoju lokalnej przedsiębiorczości i będzie magnesem na inwestorów. Dzięki tej inwestycji ruch z nienormatywnej i grożącej katastrofą budowlaną przeprawy mostowej przez Odrę zostanie przeniesiony na nowy most, umożliwiający ruch samochodów ciężarowych” – powiedział Buda w Oławie.

Podkreślił, że w okresie przygotowywania dokumentacji i uzyskiwania pozwoleń na budowę będzie również czas na znalezienie środków na samą budowę i rząd premiera Mateusza Morawieckiego, wykładając środki na projekt „czuje się odpowiedzialny również za znalezienie środków na budowę tej przeprawy”.

Członek zarządu woj. dolnośląskiego Tymoteusz Myrda przekazał, że inwestycja to dwa obiekty mostowe i jeden wiadukt nad rzekami Odra i Oława. Jej długość to kilkaset metrów. Samorząd województwa, który będzie inwestorem w tej inwestycji, zakłada, że budowa mogłaby się rozpocząć już 2024 roku.

Inwestycja ma duże znaczenie nie tylko dla samego miasta, ale i dla całego powiatu, a nawet dla pobliskiej aglomeracji wrocławskiej. Oława to jedno z najstarszych miast dolnośląskich, przez które od wieków przebiegały ważne trakty handlowe. Istniejący układ komunikacyjny, oparty dotychczas na jednej przeprawie mostowej w centrum Oławy, nie jest w stanie przejąć wzrastającego natężenia ruchu lokalnego, ale też dużego ruchu tranzytowego. Istotne znaczenie ma właśnie fakt, że inwestycja wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum Oławy do drogi krajowej nr 94.

Budowa dodatkowej przeprawy przez Odrę i Oławę połączy cztery lokalne drogi, w tym dwie wojewódzkie nr 396 i 455. Realizacja inwestycji zapewni: dogodne połączenie w obrębie powiatu oraz regionu, a poprzez docelowe połączenie autostrady A-4 i drogi ekspresowej S8 także z resztą kraju i zagranicą.

W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic siedem ma powstać na Dolnym Śląsku, a jedną z nich będzie 11-kilometrowa obwodnica Oławy w ciągu drogi krajowej 94. Trwa opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego tej obwodnicy, która ma zostać zbudowana w latach 2026-29.

źródło pap fot. tvp3 wrocław

Zobacz podobne

169. dostawa gazu do terminalu LNG

JJ

Minister Gróbarczyk o terminalu kontenerowym Świnoujście – Szczecin

AB

Przebudowa rejonu Nabrzeża Przemysłowego w Port Gdańsk już prawie na finiszu!

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie