Polski Portal Morski
Aktualności Extra Ważne Żegluga

PŻB. Varsovia rusza w morze

Prom, który tego lata uzupełni flotę Polferries, w najbliższą niedzielę wczesnym rankiem wyruszy ze stoczni i uda się na pierwsze próby morskie. Specjalnie na to przejście od początku marca trwa pogłębianie kanału łączącego stocznię z Morzem Adriatyckim. Ważnym momentem będzie ostatni etap przeprawy, znajdujący się w miejscowości Porto Levante we Włoszech. Varsovia będzie jak dotychczas największą jednostką, która opuści stocznię Cantiere Navale Visentini.

Na początku roku przy nabrzeżu pomyślnie przeprowadzono testy urządzeń maszynowych. Testy te były kluczowym etapem przygotowań do wyjścia w morze.

– Niemal równo rok po wodowaniu promu, jednostka ruszy na pierwsze próby pozwalające ocenić jej stan i zachowanie podczas żeglugi – informuje Michał Arciszewski, rzecznik prasowy PŻB. – Varsovia przez kilka dni będzie operowała na wodach Adriatyku. Główny nacisk prób jest położony na sprawdzenie silników głównych, agregatów prądotwórczych oraz sterów strumieniowych.

Cały proces zaplanowano uwzględniając warunki hydrologiczne panujące w regionie północno-wschodnich Włoch. Po próbach, statek uda się do Triestu, gdzie z początkiem maja wejdzie na dok i tam zostanie odmalowana podwodna część kadłuba.

Polska Żegluga Bałtycka S.A., której promy pływają pod marką Polferries, podpisała umowę na czarter jednostki w sierpniu 2022 roku. Statek będzie najnowszym spośród wszystkich operujących na linii Świnoujście-Ystad, a pierwszych pasażerów i ładunki ma zabrać w lipcu bieżącego roku.

– W rejs Varsovią każdorazowo będzie mogło popłynąć 920 pasażerów i 60 członków załogi dodaje Arciszewski. – Prom ma 3km linii ładunkowej na potrzeby transportu ładunków Ro-Ro (140-150 ciężarówek z naczepami) oraz dodatkowo miejsce dla około 200 samochodów osobowych.

PJ

Fot.: PŻB

Zobacz podobne

USA/ Marynarka wojenna planuje wycofanie ze służby dziewięciu stosunkowo nowych okrętów

BS

Podpisano porozumienie o współpracy przy budowie zbiornika Bzin w Skarżysku-Kamiennej

KM

Modernizacja toru wodnego Szczecin-Świnoujście. Dopłyną jeszcze dwie pogłębiarki. – rozmowa z Pawłem Szumnym, dyrektorem UMS

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie