Potężne dźwigi zdemontowały i wyciągnęły już z komory odbiorczej głowicę urabiającą maszyny TBM. Obecnie montowana jest stalowa konstrukcja wzmacniająca obudowę tunelu przy wyjściu ewakuacyjnym nr 1 (EE1). Natomiast przy wyjściu ewakuacyjnym nr 2 (EE2) zakończono wykonanie podlewki konstrukcji wzmacniającej obudowę tunelu.
Przygotowywana jest druga maszyna (TULC), która będzie potrzebna do realizacji konstrukcji wewnętrznych w tunelu.
Na dzień dzisiejszy budowa tunelu może wydłużyć się o ok. 3 miejsiące, jak informuje Lucyna Roszczyk z firmy PORR – Trzy miesiące to dodatkowy czas, jakiego wykonawca potrzebuje na ukończenie budowy tunelu .
To jest nasze pierwsze roszczenie dotyczące terminu. Można powiedzieć, że pewne procesy miały przebiegać równolegle. Chodzi tu między innymi o realizację wyjść ewakuacyjnych, ale technologia rządzi się swoimi prawami. Procesy zostały rozdzielone. Realizacja wyjść ewakuacyjnych ma miejsce w tej chwili – zaznacza rzeczniczka firmy PORR.
Zdaniem Barbary Michalskiej, zastępcy prezydenta Świnoujścia wydłużenie prac nie stanowi problemu. Kłopot może się pojawić, ale formalny.
– Wiąże nas kontrakt. Wykonawca, który wygrywa przetarg, musi tego terminu dochować. Jeżeli nie usprawiedliwi tego opóźnienia, niestety, ale będzie musiał zapłacić kary umowne – zapowiada Michalska.
Obecnie wykonawca przygotowuje uzasadnienie do wniosku wraz z nowym harmonogramem prac, który poznamy w połowie listopada.
źródło/fot. UM Świnoujście/ Radio Szczecin / mat. filmowy PORR S.A.