Polski Portal Morski
Aktualności Offshore Ważne

Nowa jednostka offshore dla Lotos Petrobaltic

Flota Grupy Kapitałowej LOTOS Petrobaltic powiększyła się o kolejną jednostkę. Nowo zakupiony statek BAZALT II przypłynął 25 kwietnia br. do Gdańska z Wybrzeża Kości Słoniowej. Zanim zacumował przy nabrzeżu spółki LOTOS Petrobaltic pokonał 4580 mil morskich.

Poprzednim właścicielem BAZALTA II była firma Swire Pacific Offshore (SPO) z siedzibą w Singapurze, która jest posiada ponad 50 statków. Dzięki blisko 50-letniemu doświadczeniu operacyjnemu, SPO posiada i obsługuje zróżnicowaną flotę w każdym większym regionie poszukiwań ropy naftowej. LOTOS Petrobaltic kupił jednostkę 24 marca br. przez swoją spółkę Miliana Shipping, przy współudziale Technical Ship Management Ltd. Po podpisaniu umowy statek zmienił nazwę z Pacific Warden na BAZALT II.

Po zakończonych sukcesem inspekcjach, przeflagowaniu i wydaniu niezbędnych dokumentów 30 marca br. jednostka ruszyła w długą drogę z Wybrzeża Kości Słoniowej do Polski. 25 kwietnia br. o godzinie 10:00 statek po raz pierwszy zacumował przy nabrzeżu Flisaków w Gdańsku. Nowo zakupiona przez LOTOS Petrobaltic jednostka, po krótkich pracach przygotowawczych w bazie spółki, wejdzie w regularny serwis przy obsłudze platform wiertniczych w polskiej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego.

– Witamy BAZALTA II w naszej morskiej flocie. Zakup statku to zawsze ważne wydarzenie w historii spółki. Odmładzamy naszą flotę, ale też wiąże się to z poszerzaniem zakresu działania spółki w sferze logistyki morskiej oraz z inwestycjami w obszarze morskiej energetyki wiatrowej. Nowo zakupiona jednostka ma docelowo zastąpić nasz dzielny, ale wysłużony już serwisowiec BAZALT. Niech dobrze służy naszej firmie i pracownikom, a przede wszystkim bezpiecznie pływa – mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes spółki LOTOS Petrobaltic.

BAZALT II został zbudowany w grudniu 2002 roku w stoczni Brevik Construction A/S w Norwegii. Jednostka ma 68,95 m długości, 15,5 m szerokości i 6 m zanurzenia z ładunkiem. Jej nośność to 2355 t. Moc napędu głównego statku sięga 10657 KM. Statek jest wyposażony w 300-tonową wciągarkę Brattvagg, dysponuje technologią dynamicznego pozycjonowania (DP).

Jest to statek konstrukcji firmy Rolls-Royce model UT710, o dużej mocy, ładowności i sile uciągu. Jako jednostka typu AHTS (ang. Anchor Handling Tug / Supply vessel) – przeznaczona jest do szerokiej gamy zastosowań na morzu, w szczególności obsługi platform, w tym między innymi obsługi kotwic, holowania, wsparcia ROV (zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych) i prac ratowniczych.

źródło/ fot. Lotos

Zobacz podobne

Łotwa/ Myśliwce misji NATO eskortowały rosyjskie samoloty wojskowe nad Bałtykiem

AB

Atrakcyjny teren pod inwestycję w Porcie Gdańsk wystawiony do przetargu

KM

Studenci Akademii Marynarki Wojennej pod wodą

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie