Polski Portal Morski
Aktualności

Statek Hidden Gem przybywa do Rotterdamu, gdzie zostanie przerobiony na jednostkę do wydobywania konkrecji polimetalicznych dla spółki The Metals Company

 Statek o długości 228 metrów ma być pierwszą jednostką zaklasyfikowaną jako statek do górnictwa morskiego przez American Bureau of Shipping. • Trwają prace nad wdrożeniem sprzętu do pilotażowej jednostki zbierającej konkrecje polimetaliczne i systemu risera zaprojektowanego i obecnie budowanego przez Allseas. • Komponenty systemu, które zostaną zintegrowane z jednostką są już poddawane testom akceptacji fabrycznej.

NOWY JORK–(BUSINESS WIRE)– Spółka The Metals Company (Nasdaq: TMC) ogłosiła dzisiaj, że 228-metrowy dawny statek wiertniczy pod nową nazwą Hidden Gem przybył do Rotterdamu (Holandia), gdzie rozpoczną się prace nad jego konwersją w pierwszy statek do górnictwa morskiego przez American Bureau of Shipping. Allseas, który jest partnerem strategicznym TMC, w marcu 2020 r. przejął na własność dawny statek wiertniczy do głębokich akwenów, na którego pokładzie mieści się 200 osób. Konfiguracja statku pozwala na jego modyfikacje, które umożliwią wykorzystanie na morzu risera o długości 4,5 km do wydobywania konkrecji polimetalicznych z dna oceanu.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20210921005945/en/

We współpracy z The Metals Company (poprzednio DeepGreen Metals Inc.), Allseas opracowuje głębinowy system wydobycia minerałów, który pozwoli na odpowiedzialne pozyskiwanie konkrecji polimetalicznych z dna oceanu i przenoszenie ich na powierzchnię w celu transportu na brzeg. Konkrecje posiadają dużą zawartość niklu, manganu, miedzi i kobaltu – metali kluczowych w produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych i w technologiach opartych na energii ze źródeł odnawialnych.

„Cieszymy się, że możemy powitać Hidden Gem w Europie i zobaczyć, jak duże postępy Allseas zrobił w jego adaptacji – powiedział Gerard Barron, prezes i dyrektor generalny The Metals Company. – Jednostka pomyślnie przeszła w fazę konserwacji w suchym doku, co jest dobrym prognostykiem dla płynnej i terminowej konwersji przed startem naszego pilotażowego projektu górniczego w 2022 r.”

The Metals Company ostatnio sfinalizowała fuzję w ramach spółki specjalnego przeznaczenia i weszła na giełdę Nasdaq, za co otrzymała gratulacje od strategicznego partnera, Allseas, który jest światowym liderem w dziedzinie inżynierii offshore. „Jako ważny bieżący inwestor spółki i podmiot inwestycji prywatnych w kapitał publiczny, wciąż zacieśniamy nasze strategiczne relacje z The Metals Company. Podzielamy wizję spółki jeśli chodzi o wykorzystanie szacunkowo największego na świecie źródła metali do produkcji akumulatorów, które będą kluczowe w procesie przejścia na gospodarkę ekologiczną”.

Według oczekiwań TMC i Allseas statek będzie mógł wziąć udział w pilotażowych testach wydobycia konkrecji polimetalicznych w połowie 2022 r.

The Metals Company

The Metals Company to kanadyjska spółka poszukująca metali do produkcji akumulatorów o najmniejszym wpływie na środowisko pochodzących z konkrecji polimetalicznych dna oceanu, która ma dwojaką misję: (1) dostarczanie metali niezbędnych do przejścia na gospodarkę ekologiczną przy najmniejszym możliwym niekorzystnym wpływie na środowisko i społeczeństwo oraz (2) przyspieszanie przejścia na gospodarkę obiegu zamkniętego w branży metali. Za pośrednictwem swoich podmiotów zależnych spółka posiada prawa do poszukiwania i komercjalizacji trzech obszarów kontraktowych konkrecji polimetalicznych na polu konkrecjonośnym Clarion-Clipperton na Pacyfiku regulowanych przez Międzynarodową Organizację Dna Morskiego i sponsorowanych przez rządy Nauru, Kiribati i Tonga.

Więcej informacji pod adresem www.metals.co.

Allseas

Allseas Group S.A. jest czołowym wykonawcą w zakresie instalacji rurociągów podmorskich, urządzeń do podnoszenia ciężkich ładunków i konstrukcji podmorskich. Spółka zatrudnia ponad 4000 osób na całym świecie i obsługuje wszechstronną flotę wyspecjalizowanych jednostek do podnoszenia ciężkich ładunków i układania rur oraz statków pomocniczych, zaprojektowanych i opracowanych w zakładach spółki.

źródło PAP/ fot. vesselfinder

Zobacz podobne

XXI Regaty Unity Line. Żeglarskie zmagania na Bałtyku już w sierpniu!

AB

W Sztokholmie 40 okrętów NATO przed ćwiczeniami Baltops; obchody 500-lecia szwedzkiej floty

JJ

„Isolda” w Gryfii

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie