Polski Portal Morski
Aktualności Żegluga

Nowy prom na linii Gdynia-Karlskrona

Już 2 stycznia nowy prom „Stena Ebba” dołączy do siostrzanej jednostki „Stena Estelle”. Tym samym flota Stena Line zyska kolejny prom. Jak informuje przewoźnik, w przyszłym roku trasę Gdynia-Karlskrona będą obsługiwać trzy jednostki. 

W czerwcu operacje zostały przeniesione do nowego Publicznego Terminala Promowego przy ul. Polskiej 4. Na początku września rozpoczął kursowanie nowy E-Flexer „Stena Estelle” – pierwszy tego typu statek na linii.

W przyszłym roku na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały trzy statki. Dwa 240-metrowe „Stena Estelle” i „Stena Ebba” oraz znany pasażerom „Stena Spirit”.

– Rok 2022 był dla nas czasem wytężonej pracy, której celem było dostarczenie zarówno naszym klientom frachtowym jak i pasażerom najlepszych rozwiązań na rynku. Wymieniając częściowo naszą flotę na linii Gdynia-Karlskrona na trzy statki, w tym dwa nowe E-Flexery, oferujemy dużo bardziej efektywny transport promowy, większą pojemność frachtową oraz optymalny rozkład wypłynięć – powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.

Trzy statki we flocie Stena Line sprostają wymaganiom nie tylko frachtu, ale także pasażerów. „Stena Estelle” i „Stena Ebba” to nowe, wprowadzone na linię po przybyciu ze stoczni statki typu E-flexer o długości 240 m. Każdy z nich oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1 200 pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3 600 metrów.

Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości na trasie Gdynia-Karlskrona. Poza tym są wydajne energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji. Są też bardziej zrównoważone ekologicznie m.in. dzięki korzystaniu z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin.

Z kolei „Stena Spirit” jest znany pasażerom linii Gdynia-Karlskrona od ponad 10 lat. Może zabrać 1 200 pasażerów, 480 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek, a na pokładzie, oprócz kabin pasażerskich, znajdują się też m.in.: dyskoteka, bary, restauracje oraz SPA z widokiem na morze.

Pozostałe dwa statki, które były wykorzystywane na Bałtyku, nadal pozostaną w rodzinie Stena Line.

„Stena Vision” od wiosny 2023 roku będzie obsługiwał ważną, dynamicznie rozwijającą się trasę Cherbourg-Rosslare, która łączy kontynent europejski z Irlandią.

Natomiast prom „Stena Nordica” w miarę potrzeb będzie wykorzystywany do wspierania europejskiej sieci połączeń Stena Line.

źródło http://www.gdynia.pl / fot. Vesselfinder

Zobacz podobne

Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m

KM

Rozpoczęło się odzyskiwanie plaży w Orłowie

BS

NATO zacieśnia kontrolę nad Morzem Bałtyckim komplikując tranzyt Marynarki Wojennej Rosji

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie