Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo

Inwestujemy w nowe drogi na Pomorzu

Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy ostatniego odcinka drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim, między Słupskiem a Bobrownikiami. S6 pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem będzie realizowana w formule „Projektuj i buduj”. Rozpoczyna się także przetarg na rozbudowę drogi krajowej nr 21 między Słupskiem a Ustką. Dzięki tej inwestycji podróżowanie między tymi miastami będzie bezpieczniejsze, szybsze i bardziej komfortowe.

Inwestujemy w nowe drogi na Pomorzu, kierując do realizacji kolejne inwestycje, które zwiększą dostępność transportową tego regionu i przyczynią się do jego rozwoju gospodarczego. Nie bez znaczenia jest też łatwiejszy dojazd dla turystów, którzy w czasie wakacji korzystają z tych dróg. Dziś ogłaszamy przetarg na odcinek długo oczekiwanej drogi ekspresowej S6 od obwodnicy Słupska do Bobrownik. Trasa ta pozwoli na szybki i komfortowy przejazd pomiędzy Trójmiastem a Szczecinem – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Dotrzymujemy słowa i uruchamiamy przetarg na ostatni fragment S6 łączącej Słupsk z Lęborkiem i dalej na wschód z Gdynią. Dzięki temu od dziś trasa S6 w woj. pomorskim jest już w przetargu lub realizacji. W kolejnych latach podróżni ekspresowo ominą miasta i inne, mniejsze miejscowości znajdujące się przy obecnej drodze krajowej nr 6. Dzięki temu czas przejazdu ulegnie wyraźnemu skróceniu i będzie bardziej przewidywalny. Wzrośnie także poziom komfortu i bezpieczeństwa użytkowania dróg w regionie, co odczują zarówno mieszkańcy, jak i jadący na nadmorski wypoczynek – powiedział sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Piotr Müller.

Dbamy także o miej uczęszczane, ale ważne lokalnie drogi. Dlatego rusza przetarg na przebudowę drogi krajowej nr 21 łączącej Słupsk z Ustką, będącą także popularnym, nadmorskim kurortem. Powstanie tu nie tylko nowa nawierzchnia. Droga stanie się bezpieczniejsza m.in. dzięki realizacji ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż całej trasy, czy też przebudowie czterech skrzyżowań na ronda oraz montażu sygnalizacji świetlnych – powiedział wiceminister infrastruktury Marcin Horała.

S6 Słupsk – Bobrowniki

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S6, na odcinku od końca obwodnicy Słupska do węzła Bobrowniki, o długości ok. 16 km. Zadanie obejmuje również realizację dwóch węzłów drogowych Budy i Bobrowniki oraz infrastruktury towarzyszącej drodze ekspresowej.

W 2021 r. ruszą przetargi na odcinki S6 od Koszalina do obwodnicy Słupska, dla których dobiegają prace związane ze sporządzaniem projektów budowlanych i wykonawczych.

W województwie pomorskim w budowie są już trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 42 km. Na etapie przetargu jest odcinek między Lęborkiem (Leśnicami) a Bożympolem Wielkim, druga jezdnia obwodnicy Słupska oraz S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej.

Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. Do dyspozycji kierowców będzie wtedy łącznie blisko 200 km trasy S6.

Rozbudowa DK21 Słupsk – Ustka

Zadanie obejmuje rozbudowę drogi krajowej nr 21 między Słupskiem a Ustką o długości ok. 13 km. W ramach prac budowlanych przewidziano wykonanie nowej konstrukcji jezdni wraz korektą łuków poziomych i pionowych, przebudowę skrzyżowań, budowę rond i montaż sygnalizacji świetlnych.

Wzdłuż całego odcinka zostanie wybudowany ciąg pieszo-rowerowy, wraz z miejscami odpoczynku dla jego użytkowników. Powstaną również chodniki, drogi serwisowe oraz nowe przystanki autobusowe. W ramach przedsięwzięcia zostanie przebudowany most na Słupi we Włynkówku oraz wybudowane trzy przepusty.

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego, poprawy bezpieczeństwa, uporządkowania i skomunikowania terenu wokół DK21 oraz wprowadzi segregację ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Wydzielone zostaną prawo- i lewoskręty, wybudowane wyspy na jezdni oraz zmieniona geometria skrzyżowań. W wyniku realizacji przedsięwzięcia zostaną zapewnione odpowiednie parametry nośności nawierzchni, spełniające kryteria dopuszczenia jej dla przejazdu pojazdów o nacisku na oś 11,5 t.

źródło: Ministerstwo Infrastruktury

Zobacz podobne

Grudzień ’70. Robotnicy kontra władze PRL

PL

Zobacz największy szkielet wieloryba w Polsce

PL

Gaz-System: rusza kolejny etap prac ws. budowy Nordycko-Bałtyckiego Korytarza Wodorowego

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie