Polski Portal Morski
Aktualności

Podlaskie/ GDDKiA: ponowny przetarg na 13-km odcinek S61 Via Baltica

Przetarg na budowę 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej nr 61, czyli obwodnicę Łomży (Podlaskie) od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno – ogłosiła w piątek GDDKiA. To drugi przetarg na ten odcinek; GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą.

To ostatni przetarg na odcinek S61 w Podlaskiem. Firmy swoje oferty mogą składać do 31 sierpnia.

Drugi przetarg został ogłoszony po tym, jak GDDKiA w maju rozwiązała umowę z wybranym wcześniej wykonawcą. Jak informuje w piątkowym komunikacie, inwestycja była prowadzona przez włoską firmę TOTO, która opracowała dokumentację, wystąpiła o ZRID, decyzja ta została wydana. “Potem jednak wykonawca nie poczynił żadnych postępów w zakresie przygotowania frontu robót i mimo dwóch kolejnych wezwań do rozpoczęcia konkretnie wskazanych prac – robót nie rozpoczął” – poinformowała GDDKiA i dodała, że stąd rozwiązano umowę z włoską firmą.

Zadaniem nowego wykonawcy będzie dokończenie projektowania oraz wybudowanie drogi ekspresowej S61 z drogą krajową nr 64 i całą infrastrukturą, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowego odcinka drogi ekspresowej S61 oraz drogi krajowej nr 64.

W ramach inwestycji ma powstać droga ekspresowa o długości 12,92 km. Inwestycja obejmuje też budowę m.in. dodatkowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych. Wybudowane zostaną trzy węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ oraz nowy, 1200-metrowy most nad doliną Narwi. Powstanie również fragment jednojezdniowej drogi krajowej nr 64 na odcinku od węzła Łomża Północ do Elżbiecina o długości 6,96 km.

“Dzięki budowie obwodnicy miasta zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego i komfort życia mieszkańców Łomży, przez której centrum dzisiaj prowadzi cały ruch tranzytowy w kierunku państw bałtyckich i Rosji (Obwodu Kaliningradzkiego)” – podała GDDKiA w komunikacie.

W nowym przetargu GDDKiA wymaga – jak poinformowano – aby prace projektowe oraz roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Wśród kryteriów pozacenowych jest m.in. możliwość skrócenia terminu wykonania zadania maksymalnie o 3 miesiące, za co są przyznawane dodatkowe punkty.

GDDKiA zakłada, że przetarg zostanie rozstrzygnięty do końca roku, a umowa podpisana na początku przyszłego. Zakończenie budowy tego odcinka planowane jest na 2024 rok, wcześniej mają być gotowe fragmenty.

Od ponad tygodnia kierowcy mogą korzystać już z pierwszego odcinka S61 Via Baltica w Podlaskiem, to 17-kilometrowy odcinek Śniadowo-Łomża Południe. W tym tygodniu udostępniono jeszcze z ograniczeniami odcinek Stawiski-Szczuczyn, w pełni ma być otwarty w najbliższych tygodniach razem z otwarciem sąsiedniego odcinka S61 Kolno – Stawiski.

Źródło: PAP fot.: TVP Info

Zobacz podobne

Dobowy rekord nielegalnych imigrantów w kanale La Manche – 482

BS

Prof. Henryk Śniegocki prezesem Polskiego Rejestru Statków

BS

Odkryto najbardziej rozległy koralowiec Wielkiej Rafy

JJ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie