Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie Ważne

Rozpoczęto cięcie blach do budowy doku pływającego Stoczni „Gryfia”

W dniu 22 września w Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” sp. z o.o. rozpoczęto cięcie blach do budowy doku pływającego dla Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” S.A. w Szczecinie, rozpoczynając proces tej budowy.


Długość całkowita doku ma wynosić ok. 235,6 m a szerokość zewnętrzna -47,3 m.

– Będzie to największy dok pływający w Europie – mówi Piotr Żelazek z biura projektowego Westcon Design. – Dok o długości 220 metrów, szerokości zewnętrznej – 47 metrów. Jego charakterystyczną wartością jest ta nośność, o której mówimy – to jest 27 tysięcy ton. Co ciekawe, naszym celem projektowym było przygotowanie dokumentacji na dok, który będzie w stanie podnieść największe statki operujące na Bałtyku i Morzu Północnym. Mówię tu zarówno o masowcach, jak i Ropaxach.

Dok będzie tak duży że zostanie zmontowany na wodzie. – On będzie budowany w tzw. blokach. Każdy z tych bloków będzie wodowany z pochylni i w tej chwili intencją jest łączenie tych bloków na wodzie, przy pomocy urządzenia, które nazywa się kesonem. Pozwoli ono pracownikom bezpiecznie wejść pod pływające dwa bloki i połączyć je za pomocą spawania – tłumaczy Żelazek.

Aby wybudować dok trzeba zamówić 10 tysięcy ton stali. 
Głównym wykonawcą kontraktu jest Stocznia Szczecińska „Wulkan” sp. z o.o., a inwestorem Fundusz Rozwoju Spółek S.A., nadzór klasyfikacyjny prowadzi Polski Rejestr Statków S.A.

źródło Stocznia Wulkan, Radio Szczecin / fot. Westcon Design Poland 

Zobacz podobne

570. urodziny Kolumba. Wg jednej z hipotez był synem polskiego króla

BS

Japonia/ Po erupcji podwodnego wulkanu pojawiła się nowa wyspa

KM

PGZ Stocznia Wojenna przeprowadzi naprawy główne i dokowe trzech trałowców MW RP

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie