Tunel pod Świną w Świnoujściu ma być oddany do użytku na przełomie maja i czerwca 2023 roku. Do tego czasu, aby dojechać do miasta od polskiej strony, trzeba ciągle korzystać z promów.
Świnoujście to jedyne duże polskie miasto, którego centralna część nie ma połączenia lądowego z resztą kraju. To jednak ma się zmienić przed wakacjami przyszłego roku.
Sprawdzamy jak postępują prace na budowie.
W komorze startowej na wyspie Uznam zbrojony i betonowany jest strop pośredni w części wschodniej. W części zachodniej kontynuowany jest montaż i prefabrykacja deskowań stropu pośredniego.
Przy wyjściu ewakuacyjnym EE1 trwa mrożenie pasywne, zbrojenie i betonowanie płyty dennej obudowy ostatecznej, natomiast przy wyjściu ewakuacyjnym EE2 mrożenie pasywne, przygotowanie pod izolację, w tym izolację całej konstrukcji.
Na odcinku T2 (pomiędzy wyjściami EE1 i EE2), montowane są prefabrykaty poddrogowe i betonowana jest płyta pod jezdnię. W budynku Biura Centrum Obsługi wykonywane są roboty wykończeniowe oraz instalacyjne prace wewnętrzne.
W komorze odbiorczej TBM na wyspie Wolin kontynuowane są prace nad konstrukcją wewnętrzną oraz uszczelnianiem ścian szczelinowych. Na rampie i w tunelu wykonywanym metodą stropową montowane jest zbrojenie kap chodnikowych, a także trwa uszczelnianie całej konstrukcji.
Na poszczególnych odcinkach wykonywane są również roboty drogowe w tym prace bitumiczne. Kontynuowana jest budowa i przebudowa sieci i uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej, a ponadto budowa muru oporowego przy bajpasie północnym. Na placu budowy trwają prace porządkowe i utrzymaniowe.
źrodło/fot/mat. filmowy UM Świnoujście