Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne

Terminal Promowy w Świnoujściu. Estakada niebawem z gotowymi najazdami!

Prace hydrotechniczne wykonane są w 66 procentach, rampa na „piątce” zamontowana, wykonawca instaluje hydraulikę. Robione są najazdy na estakadę.

Polska Morska zrobiła rekonesans po budowie sprawdzając stan prac przystosowywanego do funkcji intermodalnych terminala promowego w Świnoujściu. Po budowie oprowadzał nas Marek Kowalewski, prezes spółki Terminal Promowy Świnoujście.

Zdaniem wykonawcy prace hydrotechniczne modernizowanego terminalu wykonane są w 66 procentach.

Rampa na „piątce” jest praktycznie zamontowana – mówi prezes TPŚ. – Teraz instalowana jest tu hydraulika. Na placu przygotowywane są do montażu odbojnice. Kontynuowane są prace związane z sieciami elektrycznymi i kanalizacyjnymi.
Prezes wskazuje też na estakadę, które już wcześniej została wykonana. Teraz robione są najazdy. Nowe place parkingowe już służą kierowcom TIR-ów.

Mam nadzieję, że przebudowa terminalu i dostosowanie go do funkcji intermodalnych uda się zakończyć w połowie przyszłego roku – dodaje Prezes Kowalewski.
Kluczową kwestią tej inwestycji była przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych i placów manewrowo-postojowych. Ponadto w ramach projektu powstało nowe – z połączenia dwóch istniejących – stanowisko promowe o długości 294 m. Z kolei rampa przeładunkowa zwiększy swoje możliwości techniczne uzyskując docelowo 35 m szerokości i 180 ton nośności.

Celem projektu jest przystosowanie istniejącej infrastruktury terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 m. Inwestycja poprawi też bezpieczeństwo na terminalu, to za sprawą nowego rękawa pasażerskiego umożliwiającego bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Z kolei wyposażenie terminalu w nowe ciągniki siodłowe i dwa wózki wysokiego składowania typu „reach stacker” usprawni transport i przeładunek kontenerów na terminalu.
Wykonawcą robót jest firma Budimex. Koszt projektu to kilkaset milionów złotych. Precyzyjnie będzie można oszacować inwestycję po jej zakończeniu. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę).

Międzynarodowy korytarz transportowy

Przedsięwzięcie stanowi element globalnego projektu dotyczącego usprawnienia i optymalizacji łańcuchów logistycznych pomiędzy Skandynawią i Europą Południową, obejmujących m.in. korytarz transportowy Bałtyk – Adriatyk i jest kontynuacją współpracy ZMPSiŚ SA w ramach „autostrady morskiej” z portem Trelleborg rozpoczętej w 2014 r.

PJ / Fot./ mat. filmowy Polska Morska

Zobacz podobne

Autonomiczne pojazdy podwodne na straży bezpieczeństwa Bałtyku

BS

Zaawansowane badania geofizyczne dla farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3

BS

CSOV NB320 – ekologiczny gigant dla morskich farm wiatrowych

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie