Lotos Petrobaltic sprzedał wielozadaniowy holownik Bazalt. Statek został zbudowany w 1981 r. dla ówczesnej Wspólnej Organizacji Poszukiwań Naftowych „Petrobaltic”. Jednostkę zastąpił Bazalt II, który w ub. roku dołączył do floty gdańskiego przedsiębiorstwa.
Bazalt to holownik zaopatrzeniowy (65 m dł.) do obsługi platform wiertniczych typu B90 zbudowany przez Stocznię Szczecińską im. A. Warskiego w 1981 r. dla armatora polskiego Wspólna Organizacja Poszukiwań Naftowych „Petrobaltic” z Gdańska. Po likwidacji WOPN w 1990 r. w wyniku podziału majątku statek został przejęty przez powstałe Przedsiębiorstwo Poszukiwań i Eksploatacji Złóż Ropy i Gazu Petrobaltic, a potem Lotos Petrobaltic.
Holownik Bazalt przede wszystkim obsługiwał złoża B3 i B8, ale też uczestniczył w budowie infrastruktury podwodnej na polach naftowych, w budowie i remontach bezzałogowej platformy PG-1 na B3, wielu operacjach holowania platform, a także licznych operacjach przeładunku ropy na pełnym morzu między tankowcami.
Kto kupił tę jednostkę?
– Ze względu na klauzulę poufności zawartą w umowie spółka nie jest uprawniona do podawania nazwy kontrahenta – poinformowało nas biuro prasowe Grupy Orlen, do której należy dziś spółka Lotos Petrobaltic.
Sprzedaną jednostkę zastąpił Bazalt II, który trafił do floty Lotos Petrobaltic w kwietniu ub. roku. Zbudowana w 2002 r. jednostka pracowała wcześniej na wodach Afryki Zachodniej. Bazalt II jest wielozadaniowym statkiem offshore – zaopatrzeniowcem, holownikiem oceanicznym i jednostką do obsługi kotwic. Statek ma 69 m długości, jego całkowity tonaż wynosi 2327 t.
Żródło: https://biznes.trojmiasto.pl/Lotos-Petrobaltic-sprzedal-holownik-Bazalt-n176384.html
Fot.: mat.pras.