Polski Portal Morski
Aktualności Porty Ważne

Rozpoczęła się przebudowa Nabrzeża Helskiego w gdyńskim porcie

Rozpoczęła się przebudowa Nabrzeża Helskiego w Porcie Gdynia. W ramach prac odnowione zostanie ok. 800 metrów nabrzeża wraz przylegającym terenem. Wartość robót wyniesie prawie 300 mln zł brutto. Prace potrwają przez ponad 2 lata.

O rozpoczęciu prac na Nabrzeżu Helskim w gdyńskim porcie poinformowała we wtorek w komunikacie Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska, która zrealizuje przebudowę.

Wiceprezes spółki Radosław Jarosiewicz, cytowany w komunikacie, podkreślił, że jest to „wyjątkowy kontrakt”. „Specjalizujemy się w realizacji projektów hydrotechnicznych, a ten zlecony przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, doskonale wpisuje się w nasze szerokie kompetencje” – stwierdził.

Jak podano w komunikacie, zakontraktowane prace będą polegać m.in. na rozbiórce istniejących elementów Nabrzeży Helskiego I i Oksywskiego wraz z nawierzchniami, sieciami i urządzeniami infrastruktury podziemnej i nadziemnej oraz niezbędnymi rozbiórkami na terenie realizacji zadania.

Obejmą także budowę nowej konstrukcji tych nabrzeży wraz z wyposażeniem, wykonaniem po stronie odwodnej istniejącej żelbetowej skrzyni oraz palościanki. W planie jest również wykonanie m.in. nowych instalacji sanitarnych, elektro-energetycznych i teletechnicznych oraz nowej nawierzchni betonowej wraz z odwodnieniem.

„Oferta od samego początku została przez nas przygotowana rzetelnie zarówno pod względem wykonawczym i kosztorysowym. Bazując na olbrzymim doświadczeniu mogliśmy zapewnić również najkorzystniejsze warunki cenowe. Z pewnością będzie to wymagający od strony inżynierskiej projekt” – podkreślił.

Zaznaczył, że będzie wymagać doskonałej organizacji prac. „Odcinek, na którym będą realizowane roboty budowlane zostanie wprawdzie wyłączony z użytkowania, natomiast pozostała część nabrzeża oraz pozostałe tereny terminala kontenerowego będą jednak funkcjonował w pełnym zakresie” – tłumaczył.

Dyrektor hydrotechniki Doraco Piotr Siemaszko, cytowany w komunikacie zaznaczył, że „wyzwaniem technologicznym będzie napięte zwierciadło wód artezyjskich”. Podkreślił, że z myślą o tej inwestycji opracowali innowacyjną metodę wykonania wiercenia z jednoczesnym podaniem iniektu na całej długości instalacji rury w specjalnie zaprojektowanym kleszczu. „To absolutnie nowatorskie rozwiązanie zostało już przetestowane i rozpoczynamy właściwe prace” – stwierdził.

Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Jacek Sadaj, cytowany w komunikacie przekonywał, że jego zespół pracuje z determinacją, by gdyński port był nie tylko miejscem o znaczącej przeszłości, ale także liderem w branży portowej. „Dzięki dużym inwestycjom i nowoczesnym rozwiązaniom, jesteśmy gotowi na wyzwania przyszłości, zapewniając naszym partnerom biznesowym optymalne warunki współpracy” – przekonywał.

Zapewnił, że wszystkie inwestycje prowadzone są przy jednoczesnym utrzymaniu stanu przeładunków. „Port Gdynia planuje i prowadzi kolejne ważne inwestycje w taki sposób, aby nie zakłócać ciągłości przeładunków, pamiętając, że ma to olbrzymi wpływ na rozwój współpracy gospodarczej oraz bezpieczeństwo Polski i regionu Europy Środkowej” – tłumaczył prezes.

W komunikacie podano, że zlecenie, którego wartość została ustalona na poziomie blisko 300 mln zł brutto, zostanie wykonane w terminie 26 miesięcy.

Źródło PAP fot. Port Gdynia

Zobacz podobne

Wicemistrzostwo Europy polskich żeglarzy! 

KM

Kolejny przetarg na S6 w województwie pomorskim. Budowa ekspresówki wzdłuż Bałtyku.

Autor

Regaty o Puchar Mariny Gdańsk

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie