Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Szczecin Bulk Terminal wygrał przetarg na Terminal Zbożowy w Porcie Gdynia

Port Gdynia wybrał najlepszą ofertę na dzierżawcę Terminalu Zbożowego. Najwyżej oceniono ofertę złożoną przez konsorcjum Szczecin Bulk Terminal razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera. Kąsek jest łakomy, bo w skład majątku wchodzi świeżo remontowane nabrzeże, a i przeładunki zboża w najbliższych latach zapowiadają się obiecująco.

W październiku ub. roku ogłoszono przetarg na dzierżawę do 2053 r. Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu Indyjskim i nabrzeżu Norweskim oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności. Wstępnie oferty można było składać do 1 grudnia 2022 r., ale termin przesunięto do 31 stycznia tego roku. Wówczas wpłynęły wstępne oferty od czterech konsorcjów. Termin składania ofert ostatecznych upłynął 20 września. Złożyły je te same podmioty, co oferty wstępne w styczniu.

Ofertę złożył m.in. obecny tymczasowy dzierżawca, czyli firma Mondry razem z przedsiębiorstwem Chemirolem oraz Agrolokiem, dystrybutorem płodów rolnych. Zainteresowanie zgłosił także OT Port Gdynia, czyli firma już zarządzająca jednym z terminali w Gdyni. Wśród oferentów był też Szczecin Bulk Terminal, który złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera. Przeładowywaniem zboża w Gdyni było też zainteresowane konsorcjum złożone z gdyńskich firm Speed, Astar i NTA oraz Tridente z Warszawy.

Ostatecznie, 8 listopada, wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum Szczecin Bulk Terminal razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera. Otrzymała ona aż 98,72 punkty.

Część infrastruktury Terminalu Zbożowego właśnie przechodzi gruntowną przebudowę. Nabrzeża Indyjskie na długości ok. 540 m jest poszerzane o 6 m. Obszar objęty inwestycją zostanie pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża większym masowcom. Przebudowa obejmuje wykonanie układu kolejowo-drogowego, instalacji technologicznych, nowych elementów wyposażenia nabrzeża, konstrukcji oczepu żelbetowego oraz tzw. kosza przyjęciowego. Istniejące estakady zostaną wydłużone, a stanowiska przeładunkowe obsługujące statki zostaną przeniesione.

Źródło: https://biznes.trojmiasto.pl/Gdynski-Terminal-Zbozowy-bedzie-mial-nowego-dzierzawce-n183768.html
Fot.: Tadeusz Urbaniak/ZMPG

Zobacz podobne

Rok 2020 pod znakiem ofensywy inwestycyjnej w zespole portów Szczecin-Świnoujście

Autor

Nowe pomosty i możliwości manewrów. Port w Sztynorcie przeszedł remont

JK

PŻB otrzymała już dofinansowanie na zakup promu

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie