Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Kolejna inwestycja w Porcie Gdańsk zakończona

Budowa dwóch placów składowo-manewrowych w porcie wewnętrznym, o łącznej pow. około 20 tys. m kw., wraz z drogami dojazdowymi, łącznikiem do torów kolejowych oraz niezbędną infrastrukturą elektroenergetyczną, wodno – kanalizacyjną, ppoż. i teletechniczną dobiegła końca. Ponadto zakończono roboty budowlane i rozpoczęto procedurę odbioru magazynu na zboże. Inwestycja zrealizowana została przez ZMPG oraz spółkę Speed.

Na terenach bezpośredniego zaplecza Nabrzeża Wiślanego, pomiędzy ulicą Handlową, a zespołem bocznic kolejowych PKP PLK Gdańsk Wiślany, operuje spółka Speed. Firma prowadzi działalność w oparciu o dwa uniwersalne terminale, jeden w Porcie Gdańsk a drugi w Gdyni. Zajmuje się przede wszystkim przeładunkami towarów masowych.

Prace przy budowie placów składowych zostały rozpoczęte w październiku ub. roku. Stanowiły jeden z elementów służących rozwojowi potencjału zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego Polski i potrzeb zwiększenia możliwości przeładunków węgla przez Port w Gdańsku. Ponadto na zapleczu Nabrzeża Wiślanego postawiono magazyn – namiot halowy o powierzchni ok. 4 tys. m kw. (o wymiarach 50×80 m i wysokości ok. 10 m), dedykowany do obsługi zbóż. To nowoczesna hala z wbudowanymi ścianami oporowymi, w której możliwe będzie składowanie i przeładunek ponad 23 tys. ton ziarna.

Dzięki tej inwestycji możliwości Portu Gdańsk w zakresie transportu i przeładunku zbóż oraz pasz z pewnością wzrosną. Ponadto tranzyt ładunków w związku z blokadą portów ukraińskich nad Morzem Czarnym zostanie usprawniony, będzie przebiegał płynniej – tłumaczy Kamil Tarczewski, wiceprezes Portu Gdańsk.

Suma nakładów na budowę placów, infrastrukturę sieciową i magazyn to ponad 29 mln zł (brutto).

Jesteśmy firmą o ugruntowanej pozycji w branży przeładunków morskich. Szacujemy, że nowo oddana inwestycja pozwoli nam na obsłużenie dodatkowego miliona ton towarów w Gdańsku, co znacząco zwiększy nasze moce przeładunkowe i tym samym staniemy się silnym graczem w Porcie w Gdańsku. Jedynym czynnikiem ograniczającym aktualnie rozwój naszej firmy jest wyeksploatowane Nabrzeże Wiślane o parametrach nieodpowiadających współczesnym potrzebom. Mamy nadzieję, że wybrana w drodze przetargu firma budowlana podoła zadaniu w sposób zapewniający ciągłość przeładunków. Zakończenie inwestycji z uwzględnieniem nowego układu torowego i dróg dojazdowych pozwoli nam na osiągniecie przeładowywanego wolumenu w Gdańsku na poziomie 3,5 mln ton rocznie – mówi Paweł Zastawny, prezes firmy Speed.

Źródło.fot.: Port Gdańsk

Zobacz podobne

PGNiG wygrywa w sprawie dotyczącej nierynkowych działań Gazpromu

KM

Hydrolog z IMGW: susza zagraża polskim rzekom; pustynnieją obszary kilku regionów

BS

W Świnoujściu zacumował kolejny gazowiec. To już 182. dostawa LNG dla PGNiG

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie