Skip to main content

Pierwsze promy Polferries (PŻB) już w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.

Polski armator Polferries Polska Żegluga Bałtycka rozpoczął cykl remontowy swoich promów pasażersko-samochodowych zaplanowany na 2020 rok.

 

Jako pierwsze na remont wpłynęły do Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A. MV Baltivia i MF Wawel.

Baltivia przejdzie remont z zakresu prac dokowo-konserwacyjnych, w MF Wawel natomiast przebudowane zostaną dwa kominy i pokład.

Sektor LNG ma przyszłość.

fot. Marek Czasnojć

Armatorzy trzech głównych sektorów żeglugowych : masowców, kontenerowców i tankowców, są obecnie bardzo ostrożni, jeśli chodzi o nowe zamówienia tonażowe. Powodem jest wielka niepewność, panująca na rynku towarowych przewozów morskich. Ale problemów takich nie mają właściciele gazowców LNG. Ze względu na szybko rosnące zapotrzebowania na gaz, ten sektor ma przed sobą znakomitą przyszłość.

Zmiany w Urzędzie Morskim w Słupsku

Od kwietnia 2020 r. Urząd Morski w Słupsku przestanie istnieć. Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk podpisał dwa rozporządzenia w związku z planowanym zniesieniem urzędu.

Rozporządzenia w sprawie zniesienia Urzędu Morskiego w Słupsku oraz w sprawie określenia terytorialnego zakresu działania dyrektorów i siedzib urzędów morskich minister podpisał 15 stycznia 2020 roku, jak poinformował w poniedziałek dyrektor biura prasowego MGMiŻŚ Michał Kania.

Kolejne obiekty dawnej Stoczni Gdańskiej zostały wpisane do rejestru zabytków

Do rejestru zabytków trafił kolejny fragment Stoczni Gdańskiej - dawnej Stoczni Schichaua. Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków objął ochroną 37 działek i 17 obiektów, w tym:

Zatonęła barka cumująca przy nabrzeżu w Gryfinie

Jak podaje Radio Szczecin około godziny 1.30 w nocy jednostka zaczęła nabierać wody.

Mimo kilkugodzinnego wsparcia pięciu jednostek straży pożarnej - w tym ochotników z Radziszewa - nie udało się jej utrzymać na powierzchni wody.

Załoga barki zdążyła opuścić statek i nikomu nic się nie stało.

źródło:Radio Szzczecin

foto:Olaf Nowicki (Radio Szczecin-Archiwum)

Promy PŻB będą napędzane paliwem od Grupy Lotos. Polska Żegluga Bałtycka podpisała roczny kontrakt na dostawy niskosiarkowych paliw.

Spółka Lotos Asfalt z Grupy Lotos zawarła roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką na dostawy niskosiarkowych paliw, które napędzać będą wszystkie promy pływające pod logo Polferries.

Lotos Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO.

Duży wzrost przewozów PŻM.

Polska Żegluga Morska zanotowała w ubiegłym roku bardzo dobre wyniki przewozowe. Statki narodowego armatora przewiozły 16,8 mln ton ładunków i było to aż o 2,2 mln ton więcej niż w 2018 r.

 

Subscribe to ŻEGLUGA