Polski Portal Morski
Aktualności Inne Stocznie

Remont masowca „Resko” w MSR „Gryfia” dobiega końca!

Morska Stocznia Remontowa Gryfia kończy remont masowca „Resko”, który należy do Polskiej Żeglugi Morskiej. Drugi masowiec „Kurpie” właśnie do niej przypłynął. Na „Resku” stoczniowcy zamontowali urządzenia do uzdatniania wód balastowych – mówi Amarendra Roy z zarządu stoczni Gryfia.

– Jeden jest prawie ukończony. Robimy próby balastowe, ale jest problem z koronawirusem i serwis nie przyjechał. Nie wiem jak długo to będzie trwało, kilka dni, skończą się próby i wypłynie. Druga jednostka, która przypłynęła, to robimy w niej nabrzeżowe remonty, bo nie potrzebuje doku. I jego też kończymy – mówi Roy.

Montaż urządzeń do uzdatniania wód balastowych to duży wydatek dla armatora. Wody balastowe są sterylizowane przy użyciu lamp ultrafioletowych. Od niedawna takie wymagania narzucają konwencje międzynarodowe.

– To kosztuje ponad 300 tysięcy euro, same prace stoczniowe. Poza tym armator musi mieć kupione urządzenia. To łącznie kosztuje na pewno ponad pół miliona – mówi Amarendra Roy.

Masowiec „Kurpie”, który przypłynął na remont w Gryfii, ma nośność 38 tysięcy ton i długość 190 metrów. Jest wyposażony w cztery dźwigi. W połowie kwietnia na remont do Gryfii przypłynie „Armia Krajowa”. W polskich stoczniach PŻM wyremontuje w tym roku 7 statków.

Źródło Radio Szczecin

Zobacz podobne

MRiRW: nabór wniosków w ramach funduszy dla rybactwa

PL

Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku przyciągnęło blisko 390 tys. gości w 2024 roku

PL

Stocznia CRIST otwiera 2025 rok budową nowoczesnej jednostki „SeaDragon”

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie