Polski Portal Morski
Aktualności Porty Ważne

Pierwszy w historii Grupy Azoty i pierwszy w polskim porcie załadunek NOXy na statek

W najstarszym istniejącym fragmencie szczecińskiej stoczni, dwoma cysternami załadowano 30 ton NOXy na statek „Barbara”, który zużywa około 200 litrów tego produktu dobowo.

Wcześniej statki tym produktem ładowano tylko w portach Europy Zachodniej.

Załadunek wymagał specjalnego przygotowania. Wykorzystano węże, które miały ponad 50 m długości.

Miejsce pierwszego załadunku ma pewien wymiar symboliczny.
Przed wojną w tym miejscu produkowano najnowocześniejsze na tamten czas transatlantyki, które były pionierami i biły rekordy w czasie dopłynięcia do Stanów Zjednoczonych z Europy.
Cytując znawców historii Szczecina: „Każdy zna historię „Titanica”, ale już mało kto wie, dlaczego, mimo że wystarczały mu trzy działające kominy, dołożono mu jeszcze czwarty – atrapę.
Ano właśnie dlatego, że w Szczecinie budowano czterofajkowce, a potem cały świat próbował je za wszelką cenę dogonić.”

Źródło:Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A.

Zobacz podobne

Genco Warrior ładuje pszenicę w Szczecinie

BS

Prezes Grupy Azoty: duże zapotrzebowanie na zielone produkty wśród klientów

JK

Postęp prac przy inwestycji PGZ Stocznia Wojenna związanych z Programem Miecznik

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie