Polski Portal Morski
Aktualności Ministerstwo

Adamczyk: w tym miesiącu i kolejnych będziemy oddawali odcinki Via Carpatia między Lublinem a Rzeszowem

W tym miesiącu i kolejnych będziemy oddawali odcinki drogi Via Carpatia między Lublinem a Rzeszowem. Całą inwestycję przygotowujemy tak, by oddać ją w 2025-2026 r. – powiedział w środę minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Via Carpatia w Polsce będzie miała ponad 700 km długości i przebiegnie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Jej częścią, oprócz S19, będzie również m.in. S61. Trasa ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Szlak ma docierać m.in. do rumuńskiego portu w Konstancy nad Morzem Czarnym oraz greckich Salonik nad Morzem Egejskim.

„W tym miesiącu i kolejnych będziemy oddawali odcinki drogi Via Carpatia między Lublinem a Rzeszowem. Całą inwestycję przygotowujemy tak, żeby oddać ją w 2025-2026 r. Będzie to dopięta sieć dróg stanowiących całość” – zadeklarował w środę szef MI.

Adamczyk w środę w TVP Info był pytany, czy były premier Donald Tusk miał rację niedawno mówiąc, iż po okresie rządów koalicji PO-PSL gęstość dróg szybkiego ruchu w Polsce była taka sama, jak w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Minister ocenił, że „nie była taka sama” i powiedział, że w ciągu 5 lat rządów Zjednoczonej Prawicy zwiększono liczbę kilometrów dróg szybkiego ruchu „o 40 proc., to nas plasuje bardzo blisko topu w UE, nie wyprzedziliśmy jednak jeszcze Niemców – to długa droga przed nami” – stwierdził Adamczyk.

Dodał, że rządowe wsparcie dla budowy dróg lokalnych za PO wynosiło 5,4 mld zł, a za PiS wynosi 12,87 mld zł.

Minister podkreślił, że za rządów PO część projektów infrastrukturalnych „była skazana na niemożność”. „Via Carpatia – mówiono, że to droga bez sensu. Via Baltica – mówiono, że to droga bez sensu” – podkreślił szef MI. (PAP)

źródło(PAP) fot.gddkia Krzysztof Nalewajko

Zobacz podobne

Zabytki z toru wodnego Szczecin – Świnoujście na Nowym Świecie

KM

Bezpieczniej na Bałtyku. Dwa nowe projekty europejskie IŁ

PL

Bałtyk morzem wewnętrznym NATO

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie