Polski Portal Morski
Aktualności Ministerstwo Polska Morska TV Porty

Polski potencjał morski i kandydatura do Rady IMO

Zapraszamy do obejrzenia spotu promującego polski potencjał w szeroko rozumianym sektorze morskim oraz kandydaturę do Rady IMO .

Polska kandyduje do Rady IMO w kategorii C na lata 2022-2023. Nasz kraj, będąc członkiem tej organizacji od 1960 roku, jest aktywnie zaangażowany w jej działania na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi, ułatwienia międzynarodowego ruchu morskiego, a także ochrony środowiska morskiego. Głosowanie odbędzie się podczas 32. Sesji Zgromadzenia Ogólnego IMO w dniach 6-15 grudnia 2021 r. w Londynie.

W 1948 r. międzynarodowa konferencja w Genewie przyjęła konwencję formalnie ustanawiającą IMO (pierwotna nazwa brzmiała Międzyrządowa Morska Organizacja Konsultacyjna (IMCO), ale nazwa została zmieniona w 1982 r. na IMO). Celem Organizacji jest „zapewnienie mechanizmów współpracy między Rządami w dziedzinie rządowych regulacji i praktyk odnoszących się do wszelkiego rodzaju spraw technicznych mających wpływ na żeglugę zaangażowaną w handel międzynarodowy; zachęcać i ułatwiać ogólne przyjęcie najwyższych wykonalnych norm w sprawach dotyczących bezpieczeństwa morskiego, wydajności żeglugi oraz zapobiegania i kontroli zanieczyszczenia mórz przez statki”. Organizacja jest również uprawniona do zajmowania się sprawami administracyjnymi i prawnymi . 

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA gościł w dniach 22-23 listopada bm. przedstawicieli placówek dyplomatycznych i przedstawicieli IMO w Polsce. Wizyta studyjna odbyła się z inicjatywy Ministerstwa Infrastruktury. Jej celem była promocja polskiej kandydatury w Radzie IMO w kategorii C na lata 2022-2023. 

Ministerstwo Infrastruktury zaznacza, że Polska ma spory potencjał w branży morskiej. Wartość wszystkich trwających inwestycji, mających na celu rozwój portów morskich, sięga prawie 10 miliardów złotych. Do 2030 roku na kolejne strategiczne inwestycje morskie zostanie przeznaczonych 15 mld złotych. Nowe terminale głębokowodne w Gdyni i Świnoujściu wyniosą polskie porty do czołówki nie tylko bałtyckiej, ale także europejskiej.

źródło / fot./ mat. filmowy Port Szczecin Świnoujście

Zobacz podobne

Japonia stopniowo wygasi import rosyjskiej ropy

BS

Podpisano kontrakt na sprzedaż Grecji trzech francuskich fregat

BS

Relikty wartowni dawnej Wojskowej Składnicy Tranzytowej na Westerplatte nr 5 odsłonięte przez archeologów

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie