Projekt Polimery Police z kolejnymi ważnymi elementami. Na przełomie lutego i marca zamontowane zostały ramiona służące do rozładunku propanu i etylenu ze statków.
Na terminalu zostały zamontowane trzy ramiona – dwa do rozładunku propanu i jedno do rozładunku etylenu. Wysokość każdego z ramion to prawie 23 m.
Najważniejszą inwestycją Grupy Azoty jest powstający kompleks Polimery Police, którego zakończenie planowane jest w 2023 roku. To jeden z największych projektów w branży chemicznej w całej Europie Centralnej, którego budżet wynosi ponad 1,5 mld euro, czyli około 7 mld złotych.
Rezultatem końcowym tej inwestycji będzie powstanie na terenie zakładów chemicznych w Policach nowoczesnego kompleksu infrastrukturalnego umożliwiającego produkcję blisko pół miliona ton polipropylenu rocznie.
Jest to również bardzo ważny projekt dla polickiego portu, ponieważ częścią składową tego przedsięwzięcia jest budowany w porcie terminal przeładunkowo-magazynowy. To policki gazoport. Docelowo będzie służyć magazynowaniu surowca potrzebnego do produkcji polimerów, czyli propanu i etylenu.
Port Morski Police pod względem przeładunków zajmuje 4 miejsce w Polsce, po portach Trójmiasta i zespole Szczecin-Świnoujście. Osiąga rocznie w granicach 2 mln ton przeładunków. Port Morski w Policach jest przede wszystkim zapleczem transportowym Zakładów Chemicznych Police należących do Grupy Azoty.
Zobaczcie najnowszy film z placu budowy flagowej inwestycji Grupy Azoty.
źródło/ fot. / mat.filmowy Grupa Azoty