Od 2011 roku 25 czerwca jest Światowym Dniem Marynarza, ustanowionym dla podkreślenia roli i znaczenia marynarzy dla światowej gospodarki, nie tylko morskiej.
Każdego dnia setki tysięcy marynarzy pracują na statkach, podczas gdy inni przygotowują się do kolejnych rejsów. Statki na których pracują są kluczowymi motorami światowego handlu i dźwignią globalnej gospodarki, przewożąc ładunki takie jak żywność, leki, elektronikę. Bez marynarzy nie byłoby żeglugi i to ten dzień, co roku daje nam okazję do docenienia i wyrażenia uznania marynarzom na całym świecie, bez względu na to gdzie się aktualnie znajdują. Żegluga to nie tylko praca ale i sposób na życie…
W tym roku, po raz kolejny, Światowy Dzień Marynarza będzie obchodzony 25 czerwca. „Twój rejs – kiedyś i teraz, podziel się swoją podróżą” to tegoroczna myśl przewodnia tego dnia.
Każdy rejs jest inny, ale wszyscy marynarze stoją przed podobnymi wyzwaniami. W ramach kampanii Dnia Marynarza 2022 pod hasłem „Twój rejs – wtedy i teraz, podziel się swoją podróżą” Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) chce przyjrzeć się pracy marynarzy, jak wygląda i jak ewoluowała na przestrzeni czasu oraz co pozostaje w centrum codziennej rzeczywistości marynarzy.
Ta kampania daje marynarzom szansę podzielenia się tym, co obecnie jest dla nich kluczowe, niezależnie od tego, czy jest to nierozwiązany kryzys związany z podmianami załóg, czy przyszłość technologii.
Podobnie jak w poprzednich latach, kampania Dzień Marynarza koncentruje się na mediach społecznościowych – #SeafarerJourney będzie nowym hashtagiem kampanii 2022.
W tym roku zachęcamy marynarzy do opublikowania dwóch zdjęć, jednego z ich pierwszego rejsu, a drugiego z ostatniego lub jednego z ostatniego rejsu i opowiedzenia, co się zmieniło przez ten czas. Czy żegluga jest bardziej ekologiczna? Czy zmiany w technologiach morskich są bardzo szybkie? Czy masz większe umiejętności? Czego się nauczyłeś? Ten hashtag może być używany przez każdego, kto bierze udział w kampanii, aby oddać hołd marynarzom. Sami marynarze mogą z niego korzystać, aby zaprezentować jak wygląda ich codzienna praca. IMO oferuje swoje wszystkie platformy internetowe tj. Twitter, Facebook i Instagram.
źródło/ fot. umgdy