Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Ważne

Postępy na budowie tunelu w Świnoujściu

Na budowie tunelu pod Świną prace idą w dobrym tempie. W komorze odbiorczej na wyspie Wolin, kontynuowane są prace nad konstrukcją szachtu i klatki schodowej ponad stropem górnym. Przy Stacji Trafo TK2 wykonywana jest izolacja oraz prace przy płycie dennej.

Na rampie trwają roboty wykończeniowe kap chodnikowych i barier energochłonnych, a także montaż konstrukcji pod elewację czy uszczelnianie ścian szczelinowych. Na poszczególnych odcinkach wykonywane są roboty drogowe, w tym budowa i przebudowa sieci i uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.

W tunelu TBM, przy wyjściu ewakuacyjnym EE1 konstrukcja jest uciąglana, a płyty pod jezdnię są betonowane. Montowana jest również infrastruktura, a prefabrykaty są uszczelniane. Kontynuowana jest także wylewka w kanałach technologicznych.

Na wyspie Uznam w komorze startowej wykonywane są konstrukcje wewnętrzne i zewnętrzne ponad stropem górnym. Na rampie w tunelu wykonywanym metodą stropową trwają prace wykończeniowe kap chodnikowych i barier energochłonnych. W budynku Biura Centrum Obsługi wykonywane są roboty wykończeniowe – implementacja systemów sterowania infrastrukturą tunelową, w tym prace programistyczne. W budynku Trafo TK3 kontynuowane są prace wykończeniowe, natomiast w budynku Trafo TK1 prace ponad płytą fundamentową. W wentylatorni VC1 wykonywana jest konstrukcja pod suwnicę i jej montaż. Ściany są zbrojone i betonowane. Plac budowy jest porządkowany.

Tunel ma być oddany do użytku w maju 2023 roku. Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu.Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym – szczeciński oddział GDDKiA. Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak

źródło/ fot./ mat. filmowy UM Świnoujście

Zobacz podobne

Mosty dla Regionów

PL

Rozpoczęto prefabrykację zasadniczą sekcji doku pływającego dla Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” S.A. w Szczecinie

KM

Naimski: nie ma niepodległości bez energetycznego bezpieczeństwa kraju

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie