Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie Ważne

Remontowa Shipbuilding S.A. gotowa do budowy nowych Kormoranów

W Sali Narad w budynku zarządu stoczni Remontowa Shipbuilding SA zebrało się osiemnastu najlepszych spawaczy. Prezes zarządu Marcin Ryngwelski pogratulował im i podziękował za dotychczasową współpracę, podkreślając, że kolejne lata w naszej stoczni będą równie pracowite, m.in. ze względu na rozpoczynająca się niebawem budowa kolejnych trzech niszczycieli min typu Kormoran II.

– Cieszę się, że jesteście z nami. Dzięki Wam, solidnym i wykwalifikowanym pracownikom z umiejętnościami, doświadczeniem i wiedzą, ta stocznia przetrwała – mówił Marcin Ryngwelski, prezes Remontowa Shipbuilding SA.

Przekazanie w grudniu ubiegłego roku ORP Mewa nie zakończyło zaopatrywania polskiej Marynarki Wojennej w nowoczesne okręty do poszukiwania i zwalczania min morskich. W czerwcu 2022 roku w Świnoujściu minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak podpisał umowę na dostarczenie trzech kolejnych jednostek, które będą wchodziły do służby w latach 2026-2027. Nowe okręty zasilą skład 12. Dywizjonu Trałowców (8 Flotylla Obrony Wybrzeża). Realizowany projekt to dotychczas największa inwestycja w polską obronność na Bałtyku i Morzu Północnym.

Kadłub niszczyciela min projektu 258 (typu Kormoran) wykonany jest ze stali amagnetycznej. Ośmioma grodziami wodoszczelnymi podzielony jest na dziewięć przedziałów wodoszczelnych. Na pokładzie głównym kadłub płynie przechodzi w nadbudówkę, która zajmuje około połowy długości okrętu. Na dziobie i rufie pokład główny osłaniany jest częściowo pełnym nadburciem, konstrukcyjnie połączonym z kadłubem. Tylko w rejonie samego dziobu, nadburcie staje się coraz niższe. Tam dodatkowo znajduje się klasyczny reling. Pokład główny nie jest ciągły, a w połowie długości okrętu jest on załamany.

W ten sposób kadłub na rufie zajmuje siłownia, a na dziobie dwa pokłady (nie licząc pierwszego przedziału wodoszczelnego). W związku z tym w dziobowej części kadłuba okrętu znajduje się dodatkowy międzypokład. Również nadbudówka nie ma konstrukcji ciągłej. Rufowa część nadbudówki składa się z jednego pokładu, a dziobowa z dwóch. Górną kondygnację nadbudówki, na pokładzie nawigacyjnym, zajmuje m. in. sterówka. Na nadbudówce, na pokładzie namiarowym został postawiony maszt, który w zasadniczej części ma konstrukcję pełną. Również nadbudówka zamiast relingów posiada pełne osłony.

Kadłub i nadbudówka zostały zaprojektowane z widocznym celem, jakim ma być zmniejszenie skutecznego pola odbicia radiolokacyjnego. Wewnątrz znajdują się wszystkie pomieszczenia mieszkalne, służbowe i bojowe. Kadłub ma 58,50 m długości maksymalnej, 55,58 m długości miedzy pionami, 10,30 m szerokości maksymalnej, a 9,75 m szerokości na wodnicy pływania. Wysokość do pokładu głównego (w części rufowej) wynosi 4,70 m, a wysokość do międzypokładu (w części dziobowej) wynosi 3,70 m. Wyporność standardowa okrętu wynosi około 850 t.

Źródło: Remontowa Shipbuilding S.A. Fot.: archiwum

Zobacz podobne

Neptun obserwujący zaślubiny Polski z morzem na obrazie w NMM

PL

Kolejny rosyjski statek transportowy płynie do syryjskiego portu Tartus po sprzęt wojskowy

PL

Minister infrastruktury zapowiada ułatwienia inwestycji w budownictwo

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie