Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie Ważne

Remontowa Shipbuilding S.A. gotowa do budowy nowych Kormoranów

W Sali Narad w budynku zarządu stoczni Remontowa Shipbuilding SA zebrało się osiemnastu najlepszych spawaczy. Prezes zarządu Marcin Ryngwelski pogratulował im i podziękował za dotychczasową współpracę, podkreślając, że kolejne lata w naszej stoczni będą równie pracowite, m.in. ze względu na rozpoczynająca się niebawem budowa kolejnych trzech niszczycieli min typu Kormoran II.

– Cieszę się, że jesteście z nami. Dzięki Wam, solidnym i wykwalifikowanym pracownikom z umiejętnościami, doświadczeniem i wiedzą, ta stocznia przetrwała – mówił Marcin Ryngwelski, prezes Remontowa Shipbuilding SA.

Przekazanie w grudniu ubiegłego roku ORP Mewa nie zakończyło zaopatrywania polskiej Marynarki Wojennej w nowoczesne okręty do poszukiwania i zwalczania min morskich. W czerwcu 2022 roku w Świnoujściu minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak podpisał umowę na dostarczenie trzech kolejnych jednostek, które będą wchodziły do służby w latach 2026-2027. Nowe okręty zasilą skład 12. Dywizjonu Trałowców (8 Flotylla Obrony Wybrzeża). Realizowany projekt to dotychczas największa inwestycja w polską obronność na Bałtyku i Morzu Północnym.

Kadłub niszczyciela min projektu 258 (typu Kormoran) wykonany jest ze stali amagnetycznej. Ośmioma grodziami wodoszczelnymi podzielony jest na dziewięć przedziałów wodoszczelnych. Na pokładzie głównym kadłub płynie przechodzi w nadbudówkę, która zajmuje około połowy długości okrętu. Na dziobie i rufie pokład główny osłaniany jest częściowo pełnym nadburciem, konstrukcyjnie połączonym z kadłubem. Tylko w rejonie samego dziobu, nadburcie staje się coraz niższe. Tam dodatkowo znajduje się klasyczny reling. Pokład główny nie jest ciągły, a w połowie długości okrętu jest on załamany.

W ten sposób kadłub na rufie zajmuje siłownia, a na dziobie dwa pokłady (nie licząc pierwszego przedziału wodoszczelnego). W związku z tym w dziobowej części kadłuba okrętu znajduje się dodatkowy międzypokład. Również nadbudówka nie ma konstrukcji ciągłej. Rufowa część nadbudówki składa się z jednego pokładu, a dziobowa z dwóch. Górną kondygnację nadbudówki, na pokładzie nawigacyjnym, zajmuje m. in. sterówka. Na nadbudówce, na pokładzie namiarowym został postawiony maszt, który w zasadniczej części ma konstrukcję pełną. Również nadbudówka zamiast relingów posiada pełne osłony.

Kadłub i nadbudówka zostały zaprojektowane z widocznym celem, jakim ma być zmniejszenie skutecznego pola odbicia radiolokacyjnego. Wewnątrz znajdują się wszystkie pomieszczenia mieszkalne, służbowe i bojowe. Kadłub ma 58,50 m długości maksymalnej, 55,58 m długości miedzy pionami, 10,30 m szerokości maksymalnej, a 9,75 m szerokości na wodnicy pływania. Wysokość do pokładu głównego (w części rufowej) wynosi 4,70 m, a wysokość do międzypokładu (w części dziobowej) wynosi 3,70 m. Wyporność standardowa okrętu wynosi około 850 t.

Źródło: Remontowa Shipbuilding S.A. Fot.: archiwum

Zobacz podobne

610 mln euro na morską farmę wiatrową Orlenu. Europejski Bank Inwestycyjny dokłada się do budżetu

PL

Prezes Żeglugi Augustowskiej: statki przewiozły w tym sezonie 60 tys. osób

Autor

Ukraińcy zapowiadają kolejne ataki na rosyjską Flotę Czarnomorską

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie