Polski Portal Morski
Aktualności

Wiadukt nad torami do gdyńskiego portu 

200-metrowy wiadukt zastąpi kolejowy przejazd w Gdyni. Obiekt, którego budowa właśnie się rozpoczęła, będzie wiódł nad liniami towarowymi prowadzącymi do portu. Prace i związane z nimi utrudnienia w ruchu mają trwać ponad pół roku.

Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 m. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED. Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.

Prace zakończą się w listopadzie przyszłego roku.

– Do tej pory nie była to zbyt często uczęszczana trasa, ale po modernizacji to rogatki – tak naprawdę – byłyby cały czas zamknięte, stąd decyzja o budowie wiaduktu. Dzięki temu będziemy mieli kolejny bezkolizyjny przejazd z dzielnic północnych na ulicę Hutniczą – mówi wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. – Znajdą się tam dwa pasy ruchu, chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa. W projekcie jest też wymiana kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieci energetycznej i wodociągowej – dodaje.

W lutym 2021 r. wyłoniono wykonawcę inwestycji, która powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj. Wygrała firma Strabag, oferująca cenę 78,970 mln zł brutto. Po podpisaniu umowy rozpoczęły się prace projektowe.

Sama inwestycja powinna być już na etapie realizacji, ale pojawiły się opóźnienia innych inwestycji kolejowych związanych m.in. z torami.

źódło media;http://www.trojmiasto.pl / fot. Szymon Danielek / mat. prasowe PKP PLK

Zobacz podobne

Szybkie łodzie motorowe na Łasztowni w Szczecinie

PL

Będą stacje tankowania wodoru PKN Orlen w Bielsku-Białej, Gorzowie Wlkp., Krakowie, Warszawie i Pile

KM

Amerykański zbiornikowiec Military Sealift Command w Porcie Gdańsk

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie