Polski Portal Morski
Aktualności Stocznie

Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. z nowym kontraktem na budowę promu

Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A., należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding S.A. podpisała kontrakt z jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii – Torghatten Nord AS – na budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym.

Stocznia zbuduje w pełni wyposażony nowoczesny prom dwustronny do żeglugi w norweskich fiordach. Jednostka będzie obsługiwała połączenie Stornes-Bjørnerå. Statek o numerze budowy B 620 będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów. W normalnej operacji baterie będą doładowywane z sieci lądowej w czasie rozładunku/załadunku. Będzie to miało miejsce relatywnie często,  jako że pojedyncze przejście jednostki będzie zajmowało nie więcej niż 12 minut.
Prom zbudowany zostanie na podstawie projektu opracowanego przez The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding.  Przekazanie statku Armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r.

Prom będzie eksploatowany w wymagających warunkach, wynikających choćby z faktu operowania w rejonie Koła Podbiegunowego. Jego projekt stawia szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz implementację szerokiego zakresu rozwiązań i systemów, charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na maksymalną możliwą redukcję zużycia energii.

Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. jest sprawdzonym i zaufanym producentem niskoemisyjnych jednostek, z których większość dostarczyła na rynek norweski. Dla Torghatten Nord w latach 2011 – 2013 zbudowała osiem promów, w tym cztery o napędzie LNG. Zdobywając kontrakt na dziewiąty prom dla tego Armatora, Stocznia włączyła się w działania na rzecz elektryfikacji jego floty oraz implementacji zielonych technologii w norweskim transporcie publicznym.
Nowy kontrakt na budowę promu dla Torghatten Nord, to jednocześnie kolejny krok w rozwoju kompetencji Stoczni jako dostawcy jednostek hybrydowych o zasilaniu bateryjnym. W latach 2018 – 2021 Remontowa Shipbuilding S.A. zbudowała łącznie sześć promów elektrycznych, w tym cztery dla armatorów z Norwegii i dwa dla armatorów z Wielkiej Brytanii.

Podstawowe parametry promu B 620

Długość całkowita63,65m
Szerokość (max.)15,50m
Wysokość do pokładu głównego4,80m
Max. liczba pasażerów łącznie z załogą149osób
Max. liczba aut osobowych50szt.
Max. liczba aut ciężarowych6szt.

Źródło https://remontowa-rsb.pl

Zobacz podobne

Na terminalu promowym w Gdańsku można wykonać test SARS COV-2 przed rejsem do Szwecji

AB

Klienci biznesowi PGNiG już płacą o połowę mniej za gaz, a zapowiadana jest kolejna obniżka

KM

Baltic Pipe kluczowa inwestycja dla bezpieczeństwa energetycznego Polski z nagrodą WNP Awards 2023

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie