Polski Portal Morski
Aktualności Porty

Baltic Hub będzie jeszcze większy

Gdański terminal kontenerowy Baltic Hub obecnie już odpowiada za znaczną liczbę przeładowywanych transportów. Jednak jeśli firma zrealizuje swoje plany, całe przedsięwzięcie obejmie nie tylko kontenery, lecz także ładunki specjalistyczne i ponadnormatywne.

Obecnie Baltic Hub składa się z dwóch terminali, oznaczonych jako T1 i T2. Łącznie te dwa terminale pozwalają na obsługę 3 milionów kontenerów rocznie. Prace nad terminalem kontenerowym T3 są już zaawansowane na około 40% i planuje się jego otwarcie w trzecim kwartale 2025 roku. Ten nowy terminal zwiększy całkowitą wydajność Baltic Hub do 4,5 miliona kontenerów rocznie.

Pojawiły się informacje o kolejnych planach dotyczących terminali T4 i T5. Terminal T5, zgodnie z informacjami przetargowymi, ma służyć jako głębokowodna baza dla procesu instalacji morskich elektrowni wiatrowych. T5 ma stanowić ma przedłużenie istniejącego terminala T1, wychodzącego na wody zewnętrznej części Portu Gdańsk znajdujące się na Zatoce Gdańskiej. W tym celu niezbędne jest zalądowienie akwenu o powierzchni ok. 21 ha. Od strony południowo-wschodniej ulokowana będzie droga dostępowa – z tej strony w przyszłości istnieje możliwość dobudowy terminala T4.

Przetarg na projekt oraz budowę terminala T5 został już ogłoszony, a oferty będą przyjmowane do początku kwietnia bieżącego roku. Planowany termin uruchomienia tej inwestycji to koniec czerwca 2026 roku.

Fot.: ISTRANA Sp. z o.o.

Zobacz podobne

PGE i Ørsted wybrały generalnego wykonawcę przyłącza lądowego dla Baltica 2

KM

Polskie porty awansowały na 4. miejsce w zestawieniu najlepszych krajów partnerskich Niemiec

BS

Poznaliśmy mistrzów Polski w sprincie w klasach 29er i L’Equipe

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie