6 listopada w Porcie Handlowym rozładowano lokomotywę spalinową typu 401Da na odcinku ok. 30 m zabudowanego toru kolejowego.
Cała operacja trwała ok. 2 godziny i polegała na ustawieniu naczepy z lokomotywą na zabudowanym odcinku toru kolejowego, a następnie odpowiednim ułożeniu łączników szyn kolejowych. Lokomotywa sama zjechała z naczepy na tory kolejowe i udała się w kierunku torów stacyjnych w Kołobrzegu. W jej miejsce na naczepę wjedzie inna lokomotywa tego samego typu.
Port Kołobrzeg stanowi istotny element systemu transportowego na szlakach transportowych prowadzących między północną, a południową Europą. – zaliczamy magazyny, hale o powierzchni składowej ok. 6 tys. m², elewatory zbożowe o pojemności ok. 6 tys. ton oraz bocznicę kolejową. Ponadto port dysponuje suprastrukturą niezbędną do przeładunków, m. in. dźwigi, ładowarki, sztaplarki i ciągniki. Łączna powierzchnia terenów składowych wynosi ok. 50 tys. m² zaś powierzchnia biurowa ok. 2 tys. m². Wielkość jednostek handlowych, jakie mogą być obsługiwane w Porcie Kołobrzeg, wynosi 100 metrów długości, 15 metrów szerokości oraz zanurzenie do 5,0 metrów. Przy czym dla statków o długości do 90 m i szerokości do 14 m zanurzenie dla wody słodkiej przy średnim stanie wody w porcie może wynosić 5,5 m.
źródło / fot. Port Kołobrzeg