Barka wypłynęła z Portu Gdańsk do Chełmna, gdzie nastąpił przeładunek towarów na ciężarówki do regionalnej dystrybucji.
Następnie jednostka została ponownie załadowana i wróciła na Wybrzeże. W ciągu tego 4-dniowego rejsu przetransportowano łącznie około 300 ton towarów.
Rejs miał na celu pokazanie możliwości wykorzystania transportu wodnego śródlądowego w przewozach intermodalnych.
Oddolna inicjatywa Województwa Kujawsko-Pomorskiego potwierdziła, że rozwój drogi wodnej rzeki Wisły jest konieczny i potrzebny.
Żegluga śródlądowa może stanowić efektywne uzupełnienie sieci transportowej kraju.
Obecny zestaw pchany składał się z barki GALAR 2 i pchacza TUR-W-01. Realizując usługę transportową pokonuje on trasę na odcinku Gdańsk-Chełmno w ok. 14-15 h (w górę rzeki). Może przewieźć 18 kontenerów 40’ i 6 kontenerów 20’, co daje 42 TEU o łącznej masie 370 ton ładunku. Przystosowanie drogi wodnej do klasy międzynarodowej przyczyniłoby się do aż 2-krotnego zwiększenia tej masy ładunkowej.
Rejs był objęty patronatem honorowym Ministerstwa Infrastruktury.
Wydarzenie odbywa się w ramach projektu EMMA Extension (program INTERREG Region Morza Bałtyckiego).
Strona projektu: http://wislacargo.kujawsko-pomorskie.pl/
źródło: Ministerstwo Infrastruktury/zd: M. Łakajtys dla UMWK-P