Polski Portal Morski
Aktualności Extra Żegluga

Pierwszy komercyjny rejs kontenerowy dolną Wisłą

Barka wypłynęła z Portu Gdańsk do Chełmna, gdzie nastąpił przeładunek towarów na ciężarówki do regionalnej dystrybucji.

Następnie jednostka została ponownie załadowana i wróciła na Wybrzeże. W ciągu tego 4-dniowego rejsu przetransportowano łącznie około 300 ton towarów.

Rejs miał na celu pokazanie możliwości wykorzystania transportu wodnego śródlądowego w przewozach intermodalnych.

Oddolna inicjatywa Województwa Kujawsko-Pomorskiego potwierdziła, że rozwój drogi wodnej rzeki Wisły jest konieczny i potrzebny.


Żegluga śródlądowa może stanowić efektywne uzupełnienie sieci transportowej kraju.


Obecny zestaw pchany składał się z barki GALAR 2 i pchacza TUR-W-01. Realizując usługę transportową pokonuje on trasę na odcinku Gdańsk-Chełmno w ok. 14-15 h (w górę rzeki). Może przewieźć 18 kontenerów 40’ i 6 kontenerów 20’, co daje 42 TEU o łącznej masie 370 ton ładunku. Przystosowanie drogi wodnej do klasy międzynarodowej przyczyniłoby się do aż 2-krotnego zwiększenia tej masy ładunkowej.

Rejs był objęty patronatem honorowym Ministerstwa Infrastruktury.

Wydarzenie odbywa się w ramach projektu EMMA Extension (program INTERREG Region Morza Bałtyckiego).
Strona projektu: http://wislacargo.kujawsko-pomorskie.pl/

źródło: Ministerstwo Infrastruktury/zd: M. Łakajtys dla UMWK-P

Zobacz podobne

Napis „Stocznia Gdańska” odnowiony.

PL

Prezes PGE rozmawia w Strasburgu na temat reformy rynku energii UE; „najważniejsze bezpieczeństwo energetyczne”

AZ

Zobaczcie jak wyglądały zmagania o puchar załogi jachtu I Love Poland

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie