Polski Portal Morski
Aktualności Bez kategorii Inne

Świnoujście. Postęp prac przy montażu maszyny TBM

Montaż maszyny TBM, która wydrąży tunel w Świnoujściu postępuje. Pod koniec lutego ma rozpocząć się próbny rozruch maszyny, a zasadnicze drążenie w marcu. Na budowie jest obecne Laboratorium Drogowe Inwestora Zastępczego GDDKiA O/Szczecin, które stale kontroluje materiały.

Maszyna Tunnel Boring Machine maksymalnie będzie mogła wydrążyć nawet 6 centymetrów tunelu w ciągu minuty. Jednocześnie ma układać betonowe pierścienie, których docelowo będzie 780. W ciągu doby TBM ułoży średnio 5-6 takich pierścieni, czyli przygotuje ok. 10-12 metrów tunelu.

Całkowita długość inwestycji będzie wynosić 3,4 km. Zasadnicza jej część, czyli tunel drążony pod Świną, który połączy wyspy Uznam i Wolin, będzie miał długość 1,48 km. Tunel będzie jednorurowy i powstanie w nim dwupasowa jezdnia. Dzięki tej inwestycji Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które mają mocno ograniczoną przepustowość i są zależne od warunków pogodowych.   

Inwestorem budowy tunelu w Świnoujściu jest Miasto Świnoujście, a GDDKiA pełni rolę Inwestora Zastępczego. Prace zakończą się w III kwartale 2022 roku.

Źródło GDDKiA Szczecin

Zobacz podobne

Northern Coasts 2021

KM

Podsumowanie wykonanych prac przy budowie tunelu w Świnoujściu

KM

Celem ukraińskich ataków będzie na pewno Most Krymski; cały Krym to dziś rosyjska baza do wypadów na Ukrainę

AZ

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie