Polski Portal Morski
Aktualności Klaster Morski Ważne

Postęp prac przy pogłębianiu toru wodnego Świnoujście – Szczecin

Trwają prace przy modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Pogłębiony tor wodny umożliwi wpłynięcie do Szczecina statków średniej wielkości. Planowane zakończenie prac pogłębiarskich to przełom sierpnia i września tego roku

Obecnie trwają prace nad przebudową obrotnicy Orli Przesmyk, kontynuowane jest pogłębianie obszaru cypla, urobek odkładany jest wewnątrz wyspy W28, pogłębiarki Meuse River i Vox Amalia pracują na km 5+00 do 67+000. Na torze wodnym pracuje specjalistyczny ponton Jetsed, który wyrównuje powierzchnię dna toru wodnego i profiluje skarpy podwodne, na wyspie W22 urobek jest odkładany rurociągami na obrzeżu wyspy, ponad powierzchnię wody, na wyspie W28 trwa klapowanie urobku wewnątrz wyspy,

Zakończono prace rozbiórkowe kabla światłowodowego VTS; w strefie Świnoujścia i na Zalewie Szczecińskim położono odcinki nowych kabli, do położenia został odcinek nowego kabla w strefie Szczecina (rozpoczęcie prac w czerwcu),

Do nabrzeża HUK w Szczecinie docierają kolejne dostawy kamienia hydrotechnicznego (transport koleją z południa Polski), który posłuży do umacniania dna i skarp podwodnych przy Ostrowie Grabowskim oraz nabrzeżach HUK, Żeglarskim i BONn; przewidywany termin rozpoczęcia instalacji kamienia to kwiecień tego roku.

Przy wyspie W22 rozpoczął się montaż kamienia hydrotechnicznego (transport drogą morską barkami z krajów skandynawskich) do umacniania skarp podwodnych,

Na torze zakończyły się prace oczyszczeniowe, związane z usuwaniem obiektów potencjalnie niebezpiecznych; podczas inwestycji odsłonięto, sprawdzono, wydobyto i zutylizowano łącznie ponad 45 000 obiektów, powodujących zaburzenia pola magnetycznego, z czego ok. 1700 obiektów stanowiły elementy potencjalnie niebezpieczne (pociski, amunicja, miny, bomby itp.), planowane zakończenie prac pogłębiarskich to przełom sierpnia i września tego roku.

Warunki żeglugi

Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy. Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.

Modernizacja Bazy Oznakowania Nawigacyjnego

W ramach projektu, trwają także prace budowlane, związane z modernizacją obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie. We wszystkich nowych obiektach kubaturowych (biura, magazyny, warsztaty) trwają prace wykończeniowe i wyposażeniowe. Trwają także roboty drogowe, związane z budową dróg wewnętrznych. Zakończono już roboty konstrukcyjne przy wszystkich nabrzeżach basenu Południowego, trwają tam roboty uzbrojeniowe oraz montaż polerów, drabinek i odbojnic, przy pirsie natomiast toczą się prace konstrukcyjne i zbrojarskie.

źródło Urząd Morski w Szczecinie fot. główne Piloci Morscy Szczecin

Zobacz podobne

Wodowanie statków rybackich w Stoczni Karstensen

PL

Kapitan Stanisław Kosko: Pamięć o Bohaterze Obrońcy Wybrzeża

KM

Największa strata polskiej Marynarki Wojennej- zatopienie ORP „Orkan”

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie