Polski Portal Morski
Aktualności Bezpieczeństwo

Zakończono próby fabryczne silnika MTU 20V8000M71 przeznaczonego na pierwszą z trzech fregat Miecznik

Zakończyły się próby fabryczne silnika MTU 20V8000M71 przeznaczonego na pierwszą z trzech fregat Miecznik. Próby zostały zrealizowane na stanowisku testowym Rolls-Royce Solutions w Friedrichshafen, pod nadzorem przedstawicieli Towarzystwa Klasyfikacyjnego Lloyd’s Register, nadzoru wojskowego GQAR, pracowników PGZ Stoczni Wojennej oraz PGZ SA a także Biura Handlowego Ruda oraz Producenta.

Pełen program testów fabrycznych zakończył się podpisaniem protokołu FAT. Oznacza to, że wszystkie parametry techniczne i funkcjonalności silnika o mocy 8200 kW odpowiadają wysokim wymaganiom postawionym przez Marynarkę Wojenną RP oraz zamawiającej go PGZ Stoczni Wojenne. Zgodnie z harmonogramem, cykl prób fabrycznych wszystkich silników napędu głównego, a także silników do agregatów prądotwórczych zakończy się w maju.

Na „sucho” silnik waży 45,3 t, na „mokro” ponad 47,6 t. Jego wymiary to 6,65 x 2,04 x 3,37 m. Podpisana w grudniu 2023 roku umowa przewiduje dostawy trzech zestawów silników wysokoprężnych napędu głównego MTU 20V8000 M71 (po cztery na każdą z trzech fregat) oraz zespołów prądotwórczych MTU 12V4000 M53B (także po cztery). Wraz z nimi zakupiono także systemy sterowania i monitoringu MTU.

Zobacz podobne

Grupa Azoty analizuje, czy produkować u siebie zielony amoniak

BS

Podsumowanie Regat Rolex Middle Race 2021

BS

Tajemnice piątego patrolu ORP Orzeł

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie