Pogłębianie toru wodnego Szczecin – Świnoujście zaawansowane w 60 procentach.Sztuczna wyspa północna, która powstaje z urobku wydobytego podczas pogłębiania jest już usypana, teraz kamieniem będą wzmacniane jej brzegi. Przy pogłębianiu toru pracują już trzy pogłębiarki. Pogłębiarka Scheldt River powróciła do prac na około dwa miesiące.
– Obrzeże Wyspy Północnej jest wykończone w całości. Do końca kwietnia pojawią się transporty kamienia – drogą morską – którym będą okładane obrzeża wyspy. Natomiast Wyspa Południowa: w tej chwili domykane jest jej obrzeże i prace nad umocnieniem obrzeża planowane są na trzeci kwartał 2021 roku – poinformował Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.
W Szczecinie kończy się ścinanie tzw. Ostrowa Grabowskiego. To na tym półwyspie znajdowały się kiedyś ogrody działkowe. W tym miejscu powstanie obrotnica dla statków.
– Do końca kwietnia zostanie ścięty Ostrów Grabowski, zaraz potem rozpoczną się prace umocnieniowe związane z pracami na obrotnicy w okolicy Orlego Przesmyku. Do tego skończone zostały umocnienia dna w postaci wbitej ścianki szczelnej w okolicy wyspy Radolin – dodał.
Koszt inwestycji to około 1,5 miliarda złotych.
Źródło Radio Szczecin fot. Piloci Morscy