Polski Portal Morski
Aktualności Klaster Morski

Trzy pogłębiarki pracują przy pogłębianiu toru wodnego Szczecin-Świnoujście

Pogłębianie toru wodnego Szczecin – Świnoujście zaawansowane w 60 procentach.Sztuczna wyspa północna, która powstaje z urobku wydobytego podczas pogłębiania jest już usypana, teraz kamieniem będą wzmacniane jej brzegi. Przy pogłębianiu toru pracują już trzy pogłębiarki. Pogłębiarka Scheldt River powróciła do prac na około dwa miesiące.

– Obrzeże Wyspy Północnej jest wykończone w całości. Do końca kwietnia pojawią się transporty kamienia – drogą morską – którym będą okładane obrzeża wyspy. Natomiast Wyspa Południowa: w tej chwili domykane jest jej obrzeże i prace nad umocnieniem obrzeża planowane są na trzeci kwartał 2021 roku – poinformował Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.

W Szczecinie kończy się ścinanie tzw. Ostrowa Grabowskiego. To na tym półwyspie znajdowały się kiedyś ogrody działkowe. W tym miejscu powstanie obrotnica dla statków.

– Do końca kwietnia zostanie ścięty Ostrów Grabowski, zaraz potem rozpoczną się prace umocnieniowe związane z pracami na obrotnicy w okolicy Orlego Przesmyku. Do tego skończone zostały umocnienia dna w postaci wbitej ścianki szczelnej w okolicy wyspy Radolin – dodał.

Koszt inwestycji to około 1,5 miliarda złotych.

Źródło Radio Szczecin fot. Piloci Morscy

Zobacz podobne

Prezydent podpisał ustawę o różnicowaniu cen w aukcjach dla offshore

BS

W stoczni „Remontowa” zwodowano drugi prom RoPax

BS

Znamy nazwy nowych promów dla PŻM

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie