Polski Portal Morski
Aktualności Extra Środowisko Ważne

Urząd Morski w Gdyni. Zabezpieczenie przeciwpowodziowe Krynicy Morskiej

W zeszłym tygodniu Urząd Morski w Gdyni dokonał technicznego odbioru zabezpieczenia przeciwpowodziowego w Krynicy Morskiej.

Celem całej inwestycji jest poprawa sprawności reagowania w sytuacji wystąpienia powodzi sztormowych, a mianowicie  zabezpieczenie Krynicy Morskiej przed powodziami od strony Zalewu Wiślanego, poprawa ochrony brzegu Morza Bałtyckiego oraz minimalizowanie strat, wynikających z erozji lądu i cofania się brzegu. Dzięki uniknięciu powodzi, oprócz ochrony infrastruktury, znajdującej się w tym obszarze, zachowane zostaną również istniejące walory przyrodnicze.

Zabezpieczenie przeciwpowodziowe Krynicy Morskiej z lotu ptaka, o którym pisaliśmy wcześniej https://polska-morska.pl/2020/11/07/krynica-morska-z-lotu-ptaka/


Przeprowadzenie próbnego montażu mobilnego systemu ochrony przeciwpowodziowej w Porcie Pasażerskim w Krynicy Morskiej : materiał Wykonawcy


W ramach inwestycji wykonano:

  • budowę nowych wałów przeciwpowodziowych
  • przebudowę istniejących wałów przeciwpowodziowych poprzez podwyższenie korony wału
  • montaż mobilnych zapór przeciwpowodziowych w portach rybackim i pasażerskim. Zapory są proste w montażu, co jest niezwykle ważne z uwagi na krótki czas, jaki jest potrzebny do ich rozstawienia. Ten rodzaj zabezpieczenia przeciwpowodziowego, a mianowicie połączenie stałej konstrukcji wału z przesłonami mobilnymi, montowanymi w razie wystąpienia zagrożenia, jest bardzo korzystny i funkcjonalny m.in. z uwagi na możliwość zachowania walorów krajobrazu, który wyłącznie w sytuacji nadzwyczajnej zostanie zasłonięty przez zapory
  • budowę rowu wału wzdłuż skarpy w celu odprowadzenia wód opadowych
  • budowę drogi serwisowej na koronie wału

Droga na koronie wału, choć w zamierzeniu służy jego obsłudze technicznej,  jest również przepięknym ciągiem spacerowym, który niewątpliwie uatrakcyjni turystycznie fragment brzegu Zalewu Wiślanego, znajdujący się w Krynicy Morskiej.

W ramach projektu  zaplanowano również zakup specjalistycznego wyposażenia do obsługi wału: jest to quad wraz z przyczepą oraz zestaw do montażu przegród mobilnych oraz ładowarki czołowej.

Długość linii brzegowej, na której prowadzone były działania z zakresu ochrony brzegów morskich to 4,0 km.

Koszt projektu współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 35 000 000 zł.

Zobacz podobne

Pod koniec września 2021r. stocznię CRIST opuścił nietypowy projekt

BS

Postęp prac przy pogłębianiu toru wodnego Świnoujście – Szczecin

AB

Grupa ORLEN planuje budowę pierwszego portu instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie