Od minionego poniedziałku do terminalu OT Port Gdynia częściej zawijać będą jednostki armatora Finnlines Polska. Jednostki mv Finnkraft i mv Finnhawk aż 6 razy w tygodniu wypływać będą z Gdyni do fińskiego Hanko. Tyle samo kursów odbywać się będzie w przeciwną stronę.
Armator Finnlines Polska to jeden z dwóch armatorów ro-ro, który zawija do terminala OT Port Gdynia. Zwiększona częstotliwość kursowania to korzystne zmiany dla Gdyni. Oznaczają bowiem, że przez gdyński port przewijać się będą większe ilości ładunków.
Finnlines Polska, jeden z dwóch armatorów ro-ro, z jakim współpracuje terminal OT Port Gdynia działający na terenie Portu Gdynia, poprawia swoje zdolności przewozowe poprzez zwiększenie częstotliwości serwisu Gdynia-Hanko. Od 24 stycznia 2022, dwie jednostki ro-ro armatora Finnlines mv Finnkraft i mv Finnhawk będą obsługiwać linię oferując 6 odejść w tygodniu zgodnie z poniższym rozkładem.
Połączenia ro-ro są jednym z głównych segmentów rynku żeglugowego obsługiwany przez Port Gdynia. Dodatkowe połączenia mają sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na połączenia między Polską a Finlandią. Segment ro-ro odnotował 33,25% wzrost przeładunków w stosunku do roku 2020. Dobre wyniki spowodowane są stałemu ulepszaniu i inwestycjach, jakie prowadzone są w tym obszarze na terenie Portu Gdynia. Dzięki konsekwentnie realizowanej Strategii Rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia, w której zawarte są również cele dotyczące żeglugi ro- ro, zainteresowanie partnerów biznesowych stale rośnie. W planach Zarząd morskiego Poru Gdynia S.A. znajduje się rozbudowa basenu V, dzięki czemu większe jednostki ro-ro będą mogły być obsługiwane w porcie. Planowana inwestycja obejmuje m.in. prace pogłębiarskie z obecnych 7,6m i 8m do 10m i 15,5m głębokości, zalądowienie fragmentu Basenu V o powierzchni do ok. 20 tys. m kw. pod działalność portową, modernizację ramp oraz przebudowę nabrzeży.
źródło Port Gdynia, http://www.gdynia.pl / fot.Tadeusz Urbaniak ( Port Gdynia)