Polski Portal Morski
Aktualności

Dekarbonizacja transportu morskiego. Pierwsze w Polsce statki RoPax napędzane LNG

Grupa Wärtsilä podpisała umowę ze stocznią Remontowa Shipbuilding na dostawę silników oraz systemów zasilania dla trzech nowych statków RoPax zasilanych paliwem LNG. Statki będą obsługiwane przez Unity Line i Polferries.

Każdy ze statków będzie działał z czterema wysokowydajnymi silnikami dwupaliwowymi Wärtsilä 31DF. Silniki zasilane LNG mogą wykorzystywać bio-LNG, samodzielnie lub w połączeniu z konwencjonalnym LNG, w celu zmniejszenia śladu węglowego. Do 2025 roku operatorzy zamierzają wprowadzić statki w całości na bio-LNG.

Wydajność silnika Wärtsilä 31DF była kluczowym czynnikiem przy podpisaniu kontraktu. Wersja silnika wysokoprężnego została uznana przez Guinness World Records jako najbardziej wydajny 4-suwowy silnik wysokoprężny na świecie.

„Wysoka wydajność i zrównoważony rozwój są niezbędne w dzisiejszym środowisku operacyjnym, zwłaszcza na Morzu Bałtyckim. Silnik Wärtsilä 31 reprezentuje najnowszą dostępną technologię silników, a to, w połączeniu z ogromnym doświadczeniem Wärtsilä w zakresie rozwiązań LNG, ułatwiło nam wybór – mówi Grzegorz Wardzyński, dyrektor techniczny Polsteam, spółki macierzystej Unity Line.

„Dekarbonizacja jest czołową i centralną kwestią dla sektora morskiego, a ta koncentracja znajduje odzwierciedlenie w doborze silników Wärtsilä dla tych promów. Optymalne osiągi silnika mają kluczowe znaczenie dla maksymalizacji zużycia paliwa i minimalizacji emisji spalin. Nowe statki staną się ważną częścią polskiej infrastruktury transportowej i jesteśmy dumni, że możemy być partnerem tego projektu – mówi Matthias Becker, dyrektor generalny ds. sprzedaży Wärtsilä Marine Power.

Źródło/fot.: Wärtsilä Marine Power

Zobacz podobne

Rozbudowa tłoczni gazu w Odolanowie

KM

Raport: żegluga odpowiadała za 13,5 proc. emisji gazów cieplarnianych z transportu w UE

KM

„Planeta I” po chrzcie i z banderą na maszcie!

Autor

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie