Grupa Wärtsilä podpisała umowę ze stocznią Remontowa Shipbuilding na dostawę silników oraz systemów zasilania dla trzech nowych statków RoPax zasilanych paliwem LNG. Statki będą obsługiwane przez Unity Line i Polferries.
Każdy ze statków będzie działał z czterema wysokowydajnymi silnikami dwupaliwowymi Wärtsilä 31DF. Silniki zasilane LNG mogą wykorzystywać bio-LNG, samodzielnie lub w połączeniu z konwencjonalnym LNG, w celu zmniejszenia śladu węglowego. Do 2025 roku operatorzy zamierzają wprowadzić statki w całości na bio-LNG.
Wydajność silnika Wärtsilä 31DF była kluczowym czynnikiem przy podpisaniu kontraktu. Wersja silnika wysokoprężnego została uznana przez Guinness World Records jako najbardziej wydajny 4-suwowy silnik wysokoprężny na świecie.
„Wysoka wydajność i zrównoważony rozwój są niezbędne w dzisiejszym środowisku operacyjnym, zwłaszcza na Morzu Bałtyckim. Silnik Wärtsilä 31 reprezentuje najnowszą dostępną technologię silników, a to, w połączeniu z ogromnym doświadczeniem Wärtsilä w zakresie rozwiązań LNG, ułatwiło nam wybór – mówi Grzegorz Wardzyński, dyrektor techniczny Polsteam, spółki macierzystej Unity Line.
„Dekarbonizacja jest czołową i centralną kwestią dla sektora morskiego, a ta koncentracja znajduje odzwierciedlenie w doborze silników Wärtsilä dla tych promów. Optymalne osiągi silnika mają kluczowe znaczenie dla maksymalizacji zużycia paliwa i minimalizacji emisji spalin. Nowe statki staną się ważną częścią polskiej infrastruktury transportowej i jesteśmy dumni, że możemy być partnerem tego projektu – mówi Matthias Becker, dyrektor generalny ds. sprzedaży Wärtsilä Marine Power.
Źródło/fot.: Wärtsilä Marine Power