Realizacja inwestycji pozwoli na cumowanie mniejszych jednostek. Ponadto zostaną uruchomione nowe usługi, takie jak: załadunek skroplonego paliwa, przeładunek – transshipment oraz załadunek jednostek bunkrujących LNG.
– Nabrzeże będzie służyło do przyjmowania rozładunku skroplonego gazu, jak również do jego reeksportu i to jest zadanie, które realizuje Zarząd Morskich Portów wspólnie z Gaz-Systemem. Po stronie zarządu portu leży właśnie budowa tego nabrzeża. Stan zaawansowania prac jest dosyć znaczny, bo to jest już 70 procent. Sam kształt tego nabrzeża już widać, bo toczą się prace żelbetowe w tamtym rejonie – tłumaczy Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.
Jednym z fundamentów polskiej suwerenności energetycznej jest gazoport im. Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu. Obecnie terminal pozwala odbierać 5 mld metrów sześciennych gazu rocznie. To 1/4 zapotrzebowania Polski na ten surowiec, a dzięki zamontowaniu dodatkowych dwóch regazyfikatorów oraz budowie kolejnego zbiornika i drugiego nabrzeża, możliwości przesyłowe zostaną zwiększone do ponad 8 mld metrów sześciennych.
Źródło/fot.: GAZ-SYSTEM