Polski Portal Morski
Aktualności

Dwa złote medale nad Balatonem

Patryk Kosmalski i Tomasz Lewandowski mistrzami Europy juniorów U23 w klasie 49er! Marcelina Korszon i Zuzanna Mróz ze złotem w klasie 49erFX. Mistrzowskie regaty odbyły się na jeziorze Balaton na Węgrzech. Polskę reprezentowało w sumie pięć załóg.

Po siedmiu wyścigach w klasie 49er i dziewięciu w klasie 49erFX wyłonieni zostali mistrzowie Europy juniorów. W klasie 49er, na najwyższym stopniu podium stanęli Patryk Kosmalski i Tomasz Lewandowski (Chojnicki Klub Żeglarski / AZS AWFiS Gdańsk). Polska załoga wygrała dwa z siedmiu wyścigów, raz finiszowała druga, a jej najgorszym wynikiem było 10 miejsce. Wynik Kosmalskiego i Lewandowskiego z pewnością jest zaskoczeniem, wszak to jest świeża załoga w klasie 49er i były to ich pierwsze regaty w nowej klasie. Młodzi żeglarze, jeszcze parę dni temu cieszyli się z wygranego wyścigu, dzisiaj świętują wywalczone mistrzostwo Europy juniorów.

Warunki były słabo wiatrowe, co spowodowało, że regaty były jeszcze trudniejsze. Kontrolowanie przeciwników w takich warunkach nie było prostym zadaniem. Od początku regat pięliśmy się w górę. Zaczęliśmy od dziewiątego miejsca, potem awansowaliśmy na szóste. Udało nam się wygrać dwa wyścigi i ostatecznie zwyciężyliśmy w mistrzostwach. Zacięta rywalizacja była pomiędzy sześcioma pierwszymi załogami. Punkty były cały czas na styk, na szczęście ostatnimi dwoma wyścigami lekko uciekliśmy rywalom i wywalczyliśmy lekką przewagę – mówią Patryk Kosmalski i Tomasz Lewandowski.

Na czwartym miejscu regaty zakończyła załoga Tytus Butowski i Łukasz Machowski (AZS AWFiS Gdańsk / MKS Dwójka Warszawa). Popełniony falstart w ostatnim dniu rywalizacji, pokrzyżował medalowe aspiracje gdańsko-warszawskiej załogi. Na dziewiątym miejscu uplasowali się Marceli Mierzwicki i Szymon Cierzan (AZS Poznań / Navigo Sopot), a na 21 pozycji mistrzostwa zakończyli Mateusz Gwóźdź i Marcel Montrymowicz (YKP Gdynia / OKŻ Olsztyn).

Marcelina Korszon i Zuzanna Mróz (Nauticus YC Olsztyn) ścigały się w klasie 49erFX. Olsztynianki rywalizowały również pośród męskich załóg, ponieważ w klasie 49erFX żeglarze przygotowują swoje umiejętności do startów w klasie 49er. Pomimo tego, że w klasyfikacji generalnej Marcelina i Zuzia zakończyły rywalizację na drugiej lokacie, fakt, że zwyciężyła męska, niemiecka załoga sprawia, że Polki wracają do kraju z tytułem mistrzyń Europy juniorów U23.

Jesteśmy oficjalnie mistrzyniami Europy U23! Żeglowało nam się wybornie płaska woda, słaby wiatr i codzienne słońce. Jesteśmy zadowolone z naszego postępu, który zrobiłyśmy. Czułyśmy się bardzo dobrze technicznie, więc jesteśmy zadowolone z tego z jakim wynikiem wyjeżdżamy znad Balatonu – komentują Marcelina i Zuzanna.

Wyniki:

źródło/ fot. mat. prasowy

Zobacz podobne

Czym się różni żaglówka, jacht żaglowy i żaglowiec ?

BS

Minister Andrzej Adamczyk. Przekop Mierzei Wiślanej szansą dla całego regionu

AB

Gaz-System bada możliwości dla drugiej jednostki pływającej do regazyfikacji LNG

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie