Polski Portal Morski
Aktualności

W Gdańsku powstanie obowiązkowy punkt awizacji dla ciężarówek z węglem

Przy rondzie na ul. Budowniczych Portu Gdańskiego, na terenie udostępnionym przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk od 10 lutego uruchomiony zostanie obowiązkowy punkt awizacji pojazdów ciężarowych z węglem.

„Punkt awizacji, bo taką nazwę ma miejsce odstawcze dla pojazdów ciężarowych przewożących węgiel, wyznaczony został w bezpośrednim sąsiedztwie ronda – tuż przy istniejącym parkingu dla TIR-ów. By ułatwić kierowcom dojazd do punktu, na drogach prowadzących do niego ustawione zostanie specjalne oznakowanie. Trasa dojazdu obejmie ulice: Sucharskiego, Kontenerową i Budowniczych Portu Północnego” – poinformowała w piątek w komunikacie prasowym rzeczniczka prasowa Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni Magdalena Kiljan.

Podkreśliła, że specjalne miejsce, w którym ciężarówki będą obowiązkowo musiały oczekiwać na załadunek węgla usprawni ruch w rejonie portu – szczególnie na Trasie Sucharskiego od strony mostu wantowego i drogi S7 oraz na węźle Ku Ujściu. „Do tej pory pojazdy ciężarowe oczekiwały na wjazd na teren portu blokując pasy ruchu na Trasie Sucharskiego, a także na ul. Kontenerowej. Dzięki nowemu parkingowi, który będzie mógł pomieścić ok. 50 pojazdów, będą one oczekiwać na załadunek poza jezdnią” – wskazała.

W komunikacie wyjaśniono, że kierowcy ciężarówek będą dojeżdżać do punktu awizacji, gdzie oczekiwać będą na możliwość załadunku węgla. Następnie, po otrzymaniu od spedytorów informacji o wolnych miejscach załadowczych, pojazdy będą wypuszczane z punktu do poszczególnych stanowisk w celu załadunku. Jak zaznaczono, awizacja będzie odbywać się tylko w punkcie.

Magdalena Kiljan dodała, że oprócz uruchomienia parkingu dla ciężarówek z węglem od 10 lutego do odwołania w tunelu pod Martwą Wisłą obniżona zastanie dopuszczalna prędkość z 70 do 50 km/h.

„Ograniczenie obowiązywać będzie w godz. 5:00 – 22:00, o czym kierowców informować będą tablice zmiennej treści. Niższa prędkość pojazdów ma na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się pyłu węglowego. Po uruchomieniu punktu awizacyjnego i obniżenia prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą w dalszym ciągu będziemy monitorować sytuację na trasach dojazdowych do portu i w miarę potrzeb wdrażać kolejne rozwiązania, poprawiające sytuację drogową” – przekazała.

Źródło: PAP Fot.: Port Gdańsk

Zobacz podobne

Autonomiczne pojazdy podwodne na straży bezpieczeństwa Bałtyku

BS

Zaawansowane badania geofizyczne dla farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3

BS

CSOV NB320 – ekologiczny gigant dla morskich farm wiatrowych

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie