Polski Portal Morski
Aktualności Polska Morska TV Stocznie Ważne

Prom Mazovia wrócił ze stoczni

Kolejny prom pływający w barwach Polferries przeszedł duży remont w szczecińskiej stoczni Gryfia. Z końcem lutego na dok trafiła Mazovia, zdobiona na dziobie charakterystyczną łowicką wycinanką.

Zarówno w części podwodnej jak i nawodnej przeprowadzono szeroki zakres prac konserwacyjnych i modernizacyjnych. Poza częściową wymianą powłoki dna jednostki, podjęto także kapitalne remonty części mechanicznej sterów strumieniowych na dziobie i statku. Wymieniono zawory hydrauliczne oraz dokonano niezbędnych ustawień i kalibracji. Wymieniono uszczelnienia czterech płatów śrub po dwa na każdej burcie. Skontrolowano uszczelnienia oraz podjęto prace konserwacyjne stabilizatorów promu. Przeprowadzono kontrolę stanu wszystkich zbiorników balastowych.

W części nawodnej odświeżono kolory na poszyciu Mazovii. Kadłub zabezpieczono przed korozją oraz odnowiono powłokę malarską na dziobie. Zrealizowano prace konserwacyjne wrót wjazdowych od wewnętrznej strony oraz odnowiono i zakonserwowano powłokę pokładu samochodowego nr 3. Na pozostałych pokładach ładunkowych położono zabezpieczenie antykorozyjne, odświeżono powłokę lakierniczą oraz odnowiono izolację pokładów zewnętrznych. Rufowa rampa wjazdowa przeszła istotne prace związane z wymianą łożysk głównych, regeneracją zawiasów oraz remontem jej siłowników. Dokonano przeglądu i certyfikacji środków ratunkowych oraz przeprowadzono testy obciążeniowe żurawików. Naprawiono oraz certyfikowano wyposażenie przeciwpożarowe, systemy gaśnicze, sprzęt nawigacyjny i radiowy. Mostek wyposażono w nowoczesny klimatyzator sufitowy. System sterowania i monitoringu siłowni okrętowej przeszedł gruntowny przegląd i konserwację. Sprawdzono jego elektronikę i uzupełniono o zapasowy moduł kontrolujący pracę wszystkich urządzeń peryferyjnych zawiadujących pracą i monitoringiem urządzeń w siłowni. Przekłada się to na zwiększenie niezawodności jednostki. Przeprowadzono przegląd armatury dennej i burtowej, wymieniając niezbędne elementy. Dokonano remontu pomp obsługujących systemy siłowniane silników głównych i pomocniczych oraz ich silników elektrycznych. Przeprowadzono remont turbin w jednym z silników głównych i w jednym z silników pomocniczych. Dokonano kompletnego remontu hydraulicznego systemu sterowania płatami śrub nastawnych. Serwisowano system oczyszczania wód balastowych. Odnowiono powłokę szamotową komory paleniskowej kotła dziobowego. Wyczyszczono i przeprowadzono kontrolę większości zbiorników systemów siłownianych. Dokonano przeglądu sprężarki klimatu głównego i jej systemu.

W części pasażerskiej promu przeprowadzono gruntowną modernizację dziobowej windy, wymieniając całą jej automatykę na nową. Przeprowadzono prace modernizacyjne w łazienkach pasażerskich, kabinach i korytarzu lewej burty na pokładzie 7. Dokonano prac konserwacyjnych urządzeń w kuchni, barach i punktach obsługi pasażerów. Zmodernizowano system vacuum w sekcjach pasażerskich. Podjęto liczne zmiany służące poprawie komfortu podróży pasażerów. W kuchni zainstalowano nowoczesny system zmiękczania wody. Prom Mazovia wrócił do rozkładu Polferries, operując już na linii Świnoujście-Ystad. Jednostka przeszła pośredni przegląd klasowy dokonany przez Polski Rejestr Statków. Obecnie z eksploatacji wyłączono prom Cracovia, który przycumował w stoczni pierwszego dnia wiosny, celem przeprowadzenia prac konserwacyjnych i modernizacyjnych.

źródło mat. prasowy / fot.;mat. filmowy Polferries

Zobacz podobne

FormulaKite na igrzyskach!

BS

Ukraina/ Straż: Rosjanie porwali dwa ukraińskie statki z cywilną załogą

KM

Kolejne elementy instalacji Olefiny III przypływają do Portu Gdańsk

KM

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie