Wszystkie warunki umożliwiające przejęcie przez spółkę Unimot Investments 100 proc. akcji Lotos Terminale od PKN Orlen zostały spełnione – poinformował Unimot w komunikacie. Zawarcie umowy przeniesienia akcji Lotos Terminale nastąpi 7 kwietnia.
Unimot w styczniu informował o zawarciu przedwstępnej umowy zakupu terminali paliwowych i zakładów produkcji asfaltów Grupy Lotos.
W lutym Unimot Investments, spółka zależna Unimotu, zawarła z PKN Orlen przyrzeczoną warunkową umowę nabycia 100 proc. akcji Lotos Terminale.
Jak wtedy podano, strony zobowiązały się do zawarcia ostatecznej umowy sprzedaży pod warunkami określonymi w umowie przyrzeczonej, tj. związanymi z nieskorzystaniem z prawa pierwokupu przez uprawnione organy.
Zgodnie z ustaleniami, z chwilą zawarcia umowy przeniesienia, Unimot Investments będzie zobowiązany do zapłaty – wyliczonej według mechanizmów ustalonych w umowie przedwstępnej – należnej ceny, która została uwzględniona w łącznym szacowanym zaangażowaniu grupy emitenta w transakcję, tj. w kwocie 450 mln zł.
Zgodnie z umową, Grupa Unimot nabędzie biznes niezależnego operatora logistycznego, który obejmuje dziewięć terminali paliw o łącznej bieżącej pojemności 350 tys. m sześc., w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku.
Po zakończeniu prowadzonych prac rozwojowych zdolności magazynowe wzrosną do 410 tys. m sześc.
W wyniku transakcji grupa Unimot stanie się trzecim graczem na rynku magazynowania paliw w ujęciu wolumenowym. Dodatkowo, po zrealizowaniu przez PKN Orlen modernizacji i rozbudowy terminala morskiego w Szczecinie, grupa Unimot dodatkowo dysponować będzie ok. 10 tys. m sześc. pojemności przeznaczonych do magazynowania paliwa lotniczego oraz 40 tys. m sześc. przeznaczonych do magazynowania oleju napędowego.
Ponadto w ramach transakcji grupa Unimot przejmie biznes bitumen. Obejmie on wydzielane ze spółki Lotos Asfalt zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach wraz z działem handlowym, jak również dziesięcioletni kontrakt na dostawy przez Grupę Lotos produktów asfaltowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie, dzięki czemu Unimot stanie się drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów w ujęciu wolumenowym.
źródło biznes PAP/ fot. Lotos