Polski Portal Morski
Aktualności

Stena Line przejmuje terminal promowy na Łotwie

Szwedzki operator promowy Stena Line przejął działalność terminala promowego i ro-ro w porcie Ventspils na Łotwie. Jak poinformował armator, to posunięcie to kolejny etap ekspansji na Bałtyku, który ma umocnić jego pozycję w tym regionie oraz poszerzyć usługi przewozów promowych Stena Line.

Nabycie prawa do świadczenia usług terminalu promowego w porcie Ventspils jest jednym z kroków, w których Stena Line poczyniła w ostatnim czasie duże inwestycje w modernizację dodatkowych promów i utworzenie nowych tras promowych – podkreśla spółka.

„Morze Bałtyckie jest ważnym regionem wzrostu dla Stena Line, a nasza inwestycja w Ventspils dowodzi naszej determinacji w rozwoju naszej działalności na Łotwie” — zaznaczył dyrektor generalny Stena Line Niklas Mortensons.

Szybko rosnące zapotrzebowanie klientów na trasie łączącej Łotwę i Szwecję spowodowało w ostatnim czasie zwiększenie przepustowości poprzez dodanie do trasy dwóch promów – „Stena Baltica” i „Stena Scandica”.

Podobną inwestycję przeprowadzono na trasie z Lipawy na Łotwie do Travemünde w Niemczech w 2021 i 2022 roku, dodając do trasy promy „Stena Livia” i „Stena Flavia”.

Ekspansja firmy na Bałtyku obejmuje również uruchomienie w lutym 2022 roku nowej trasy między Nynäshamn (Szwecja) a Hanko (Finlandia).

Port Norvik w Nynäshamn, na południe od Sztokholmu w Szwecji, ostatnio się powiększył, znacznie zwiększając swoją przepustowość i rozwijając infrastrukturę, poprawiając w ten sposób działanie „Stena Line” zarówno na Łotwie, jak i w Finlandii.

W 2022 roku firma otrzymała również dwa nowe promy E-Flexer, „Stena Estelle” i „Stena Ebba”, które przeznaczone są do obsługi szybko rozwijającej się trasy między Karlskroną w Szwecji, a Gdynią w Polsce. Port Verkö w Karlskronie również zwiększył w ostatnim czasie swoją przepustowość, natomiast port w Gdyni otworzył w zeszłym roku zupełnie nowy terminal.

Wspomniana transakcja, w wyniku której „Stena Line” uzyska prawo do zapewnienia funkcjonowania terminalu promowego w porcie w Ventspils, będzie uzgadniana z odpowiednimi władzami, aby zapewnić zgodność z zasadami dobrej praktyki konkurencyjnej. Szczegóły handlowe umowy nie zostaną ujawnione.

źródło mat. prasowy/ fot. Stena Line

Zobacz podobne

KE: myślenie, że Nord Stream 2 rozwiąże problemy z dostawami energii do UE, to fantazja

KM

Chemikaliowiec APATYTH w doku nr 5 Stoczni GRYFIA

KM

Mamy 100 proc. gazu w magazynach

BS

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie