Polski Portal Morski
Aktualności Inne Środowisko Turystyka

Nowa Marina w Gdańsku. Przybyło miejsc do cumowania

Realizacja kolejnego celu publicznego w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego na Wyspie Spichrzów dobiegła końca. W czwartek, 1 czerwca do użytku mieszkańców i turystów oddana została marina zlokalizowana po południowej stronie Mostu Stągiewnego.

Pierwszym etapem budowy nowej przystani była przebudowa mostu. Przeszedł on gruntowny remont i dla ułatwienia przepływu małej floty został przekształcony w most zwodzony.

– Realizacja tej inwestycji, to kolejny dowód na to, że Gdańsk rozwija się także w kierunku infrastruktury związanej z wodą – mówił Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. – Cieszy mnie fakt, że dzięki partnerstwu prywatno-publicznemu możemy realizować kolejne atrakcyjne inwestycje w naszym mieście. Niedawno otwieraliśmy marinę w Górkach Zachodnich, mówiliśmy też o budowie nowej morskiej bazy żeglarskiej w Jelitkowie – marina przy Moście Stągiewnym jest kolejnym elementem turystyki wodnej Gdańska. Jestem przekonany, że to miejsca będzie atrakcyjne zarówno dla mieszkańców, jak i turystów.

Koszt budowy mariny wyniósł blisko 5 milionów 670 tys. zł brutto. Partnerem inwestycji jest Granaria. Jej powstanie daje możliwość wykorzystania w pełni walorów Nowej Motławy. Przyczyniło się to również do wzrostu atrakcyjność turystycznej wschodniego brzegu Wyspy Spichrzów.

Dzięki zwodzonemu mostowi marina będzie mogła obsłużyć większą ilość turystów przypływających do Gdańska swoimi jednostkami, tym samym niezagospodarowane dotychczas tereny nabrzeża staną się bardziej atrakcyjne dla pieszych i będą stanowić urozmaicenie dla ścisłego centrum Gdańska.

Po obu stronach rzeki Nowa Motława umiejscowione zostały pomosty pływające. Ich łączna długość umożliwi cumowanie od 40 do 60 jednostek w zależności od ich długości, a także houseboaty.

Marina będzie utrzymywana i zarządzana przez partnera prywatnego przez 9 lat.

źródło/fot: UM Gdańsk

Zobacz podobne

Wyjątkowa pogłębiarka  Inż. Łęgowski – prowadzi prace w szczecińskim Kanale Dębickim!

BS

Mariusz Błaszczak: budowa okrętów obrony wybrzeża Miecznik jako fregat będzie służyła odstraszaniu

AB

Wody Polskie. Kampania społeczna „Wody to nie śmietnik”

AB

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie