W Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w doku nr 5 trwają prace na należącym do Polskiej Żeglugi Morskiej masowcu „Pomorze”. To typowa jednostka typu handy-size wyposażona w 4 dźwigi pokładowe posiadająca 5 ładowni, w których może przewozić ponad 37 tys. ton ładunków.
Nazwy pierwszych 13 statków z tej serii pochodzą od polskich krain geograficznych, pozostałe noszą nazwy polskich miast.
Historia „Pomorza” jest nieodłącznie związana z chińską stocznią Xingang, która była odpowiedzialna za jego konstrukcję. „Pomorze” wzięło swoje pierwsze oddechy morskie 26 sierpnia 2008 roku (chrzest), kiedy to matką chrzestną statku została Henryka Krzywonos-Strycharska. To wyjątkowe wydarzenie zapoczątkowało karierę morskiego olbrzyma, który przez lata przemierzał fale mórz, dostarczając ładunki na różne kontynenty.
W dniach, kiedy „Pomorze” przechodzi przez tę procesy, przypominamy sobie o znaczeniu morskiej floty dla naszego kraju. To dzięki takim jednostkom, jak „Pomorze”, Polska ma możliwość utrzymania dynamicznego handlu morskiego i dostarczania towarów na światowe rynki.
Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” wraz z Polską Żeglugą Morską pracują wspólnie, aby zachować i wzmocnić to dziedzictwo, zapewniając, że „Pomorze” będzie kontynuować swoją morską podróż w pełnej okazałości.
źródło/ fot. Infomare