Polski Portal Morski
Aktualności Inne Ważne

Najlepsi inżynierowie na świecie projektują tunel pod Odrą w ramach budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Najlepsi inżynierowie na świecie projektują tunel pod Odrą w ramach budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Tunnel Consult z Hiszpanii kreśliło najważniejsze przeprawy globu.

Do współpracy zaangażowało ich polskie biuro Voeesing, które wygrało przetarg na to zadanie od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Projekt obwodnicy jest już na finiszu, a do Szczecina – po akceptacje Inspektoratu Nadzoru Budowlanego – przyjedzie dwoma samochodami ciężarowymi ze względu na liczbę stron. Pięciokilometrowa przeprawa pod Odrą będzie najdłuższym podwodnym tunelem w Polsce.

– Robili tunele w Turcji, gdzie jeden z nich był dwupoziomowy i na węźle rozchodził się w dwa różne tunele w dwa kierunki – wskazuje Krystian Fryszkowski z Voeesing Polska.

Obwodnica od Goleniowa do Kołbaskowa ma kosztować ok. sześciu miliardów złotych. Po projekcie i uzyskaniu pozwolenia na budowę czas na wykup gruntów pod trasę. Rząd przeznaczył na to pół miliarda złotych. Inwestycja podniesie znaczenie gospodarcze Pomorza Zachodniego ale także jakość życia dla jego mieszkańców.

– Jest to obwodnica, która da życie miastu. To będzie miasto prawdziwie metropolitalne – mówi poseł Prawa i Sprawiedliwości, Artur Szałabawka.

Radio Szczecin przygotowało reportaż audio wideo „ZOŚKA – ABC” o Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Jego emisja w piątek na antenie radia i Facebooku, a także w TVP3 Szczecin. Autorem jest Kamil Nieradka, za montaż odpowiada Maciej Papke.

Źródło https://radioszczecin.pl fot. gov.pl

Zobacz podobne

Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu rozpoczęło rekrutację

MZ

Zatrzymanie Nord Stream 2 jest właściwe pod względem moralnym, politycznym i ekologicznym

KM

Pierwszy okręt rozpoznawczy typu Delfin bliżej mety

PL

Zostaw komentarz

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, aby poprawić Twoją wygodę. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuję Czytaj więcej

Polityka prywatności i plików cookie